Als vanouds een erg lang verhaal! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu Als vanouds een erg lang verhaal! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu

Als vanouds een erg lang verhaal!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

30 Januari 2009 | Guatemala, Antigua

Het werd weer eens tijd om Antigua te verlaten.Dus gingen Tes en ik overnachten in Earth Lodge,erg afgelegen in de bergen.´s Morgens werden we met een pick-up opgehaald en hadden we een prachtige rit door de bergen.Helaas bleek de rit niet precies tot het terrein te gaan,er moest nog een stuk gelopen worden over een glibberig paadje.Het terrein is leuk opgezet,met overal cabins en een gemeenschappelijk gebouw.Maar wij hadden onze eigen boomhut!Via een eng trappetje kwamen we bij ons hutje,waar alleen een bed inpaste,zo klein.Het was een echt liefdesnestje,compleet met hartjesdeken!Er was één groot raam,zonder gordijnen,dus we hadden een prachtig uitzicht over de vulkanen en dorpjes.Het was alleen iets minder als één van ons de trap op- of afging,dan bewoog de hele hut :shock: .
We hebben lekker gerelaxed,spelletjes gespeeld,gelezen en geslapen.De rest van het gezelschap was voornamelijk Amerikaans,dus die hebben we maar vermeden(ze blijven irritant en luidruchtig).´s Avonds heerlijk en veel gegeten en vroeg naar bed.De volgende dag was het erg bewolkt,dus van het geplande dagje in de zon liggen kwam niks terecht.We waren alweer op tijd terug in Antigua.

Ik had met 3 Nederlanders afgesproken om ze op te zoeken tijdens hun reis.Nicole,20 jaar en Eva en Jonathan,18 jaar!Leuk hoor,mams gaat wel mee.Ze gingen o.a. naar Copán,Honduras en Livingston,en hier was ik nog niet geweest.Maar de plannen bleven veranderen,of ze waren niet te bereiken,maar uiteindelijk was het duidelijk en moest ik snel iets gaan boeken naar Honduras.En dat is het makkelijke hier,ik ging woensdags om 10 uur iets regelen en werd om 1 uur opgehaald...door een auto.Huh,met de auto naar Honduras?Nee dus,er werden nog wat mensen opgehaald en we werden afgezet bij het busje.Toen moesten er nog meer mensen worden opgehaald en uiteindelijk waren we pas 1,5 later weg uit Antigua :mad: .Hierna moesten we nog dwars door Guatemala City,waar het spitsuur al begonnen was en net buiten de stad kwamen we in een megafile terecht.En hoe sloom het ritme hier normaal is,dus niet in een file.Nee,dan komt het machogedrag tevoorschijn en moet er ingehaald gaan worden(voor alle duidelijkheid,in een stilstaande file,zie je het al voor je).De echte macho´s haalden rechts in tussen de bergwand en de vele vrachtwagens en bussen...En de rest maakte gewoon van de tweebaansweg een drie-en vierbaansweg.Ach,zo verveelde ik me niet in het busje,ik keek m´n ogen uit,het ging vaak maar net goed.Uiteindelijk was onze chauffeur het ook beu en begon ook langs de file te rijden.En dan maar proberen ergens tussen te komen als er tegenliggers kwamen.Wat was dat lachen!Na vele uren kwamen we langs de oorzaak van de file:een gekantelde vrachtwagen.Dus in plaats van half 8 uur ´s avonds kwam ik om half 11 aan in Copán.De anderen waren een paar uur eerder aangekomen vanuit een andere plaats,maar m´n telefoon werkte niet meer en ik had geen flauw idee waar ze waren.Op goed geluk naar een hostel gelopen,maar daar waren ze niet en er was geen plaats.Aan de overkant bij een hotel geprobeerd en wat een geluk,daar zaten ze op me te wachten.Was weer errug leuk om ze te zien.
De volgende dag moest iedereen bijkomen van de reis.Beetje gewinkeld en rondgeslenterd door het leuke dorp.We zaten maar 20 minuten over de grens van Guatemala,maar de mensen waren heel anders.De mannen hadden allemaal hoeden op en hele andere kleding.Ook werd ik erg veel aangestaard.Ik weet niet of het kwam door m´n piercings,m´n blonde haar of geweldige verschijning(ik gok het eerste),maar werd er een beetje moe van.
Vrijdags gingen we naar de Maya ruïnes,1,5 kilometer buiten Copán.We hebben een stuk door een bos gewandeld met een gids,maar daarna lekker zelf rondgeslenterd.Het was een erg mooi gebied.

Zaterdag liep al om 5 uur de wekker af.Eva ging terug naar Antigua en na het uitzwaaien ging ik verder met de andere twee.Dat zou me wat worden.Nicole die per dag minstens 100 vragen afvuurt(waar ik meestal ook geen antwoord op wist),Jonathan die minstens 100 keer per dag wel een hééél erg mooi meisje ziet en allebei erg chaotisch.
We hadden geen shuttle geboekt,volgens Jonathan was het goed te doen met normale busjes én goedkoper.Eerst naar de grens,over in een ander busje,waar ze ons meteen probeerden op te lichten door 50% meer te vragen(3 euro i.p.v.2 euro haha).Daarna nog 2 overstappen en we kwamen ´s middags aan in Río Dulce.Alleen was de miezerregen van Honduras overgegaan in stromende regen.De backpacks lagen op het busje,dus waren niet meer al te droog.Na een uitgebreide maaltijd op zoek naar een hostel.We wilden naar een plaats langs de rivier,alleen te bereiken per boot.Maar vanwege het slechte weer vaarde er niks meer.Uiteindelijk via via nog iets kunnen regelen bij een ander hostel en na lang wachten zaten we in de regen op een gammel bootje.Het hostel bestond uit allemaal verschillende gebouwen,gebouwd boven het water en met elkaar verbonden door brede,houten looplanken.Erg mooi en we hadden de dorm(het gezamenlijke slaapgedeelte)lekker voor ons alleen.We hoorden alleen dat het al 8 dagen aan het regenen was en waren het al hartstikke beu.Dus besloten om het plan maar weer eens om te gooien en meteen door te gaan naar Belize.Ik had eigenlijk een paar dagen rondom Río Dulce en Livingston willen blijven en dan terug naar Antigua,maar had erge behoefte aan zon.Ach,dan maar voor de vierde keer in een jaar naar Belize.
Volgens de weersverwachting zou het maandags beter worden,dus wilden we zondags zo ver mogelijk richting het eiland Caye Caulker komen.De eerste boot vanaf het hostel zou om 7 uur vertrekken.Maar wat een verrassing,het werd kwart voor 8.Voor niks zo vroeg opgestaan.In Río Dulce hadden we meteen een busje naar Puerto Barrios,waar we de boot moesten nemen naar Belize.Alleen werd er niet gezegd dat we over hadden moeten stappen.Het busje ging eerst naar een andere stad,daar werd gewacht op meer mensen en uiteindelijk haalden we niet eens de boot van 10 uur.Daar krijg je af en toe wel een sik van,dat er over zulke kleine afstanden zolang gedaan moet worden.Moesten we 3 uur wachten op de volgende boot voor de overtocht naar Punta Gorda.Onze bootbestuurder spoorde niet helemaal,de zee was vrij wild en het ging vreselijk hard.Je moest echt oppassen dat je tong niet tussen je tanden kwam,want als we op zo´n golf sloegen met de boot dan klapten je tanden keihard op elkaar.Maar na heel wat gelach en een halve whiplash stonden we een uur later veilig in Belize.Daar hadden we de expressbus naar Belize City,maar ik had er niet op gerekend dat dit een ijskoude aircobus was.Bij de eerste stop meteen warme kleren uit m´n backpack gehaald.Onderweg kreeg de buschauffeur nog ruzie met een paasagier en wat later stopten we en kwam de politie de bus in.De man werd de bus uitgehaald en we konden weer verder...Eindelijk kwamen we om 9 uur ´s avonds aan in de City,waar we meteen door een aantal mannen aangeklampt werden.Waar wilden we heen,ze wilden een sigaret van me,taxi?Na zo´n dag reizen heb je daar erg weinig zin in en moet je lekker bot en onvriendelijk doen(niet zo´n probleem voor mij)om van ze af te komen.Maar Jonathan vindt iedereen erg lief,leuk,aardig en zóóó vriendelijk,hij had niet helemaal door dat ze iets terug willen voor hun "hulp".
Na even zoeken vonden we een veel te duur hostel en wilden we eindelijk gaan eten,hadden de hele dag nog bijna niks op.Maar we kregen te horen dat het ´s avonds erg gevaarlijk is in Belize City.Na een paar straten lopen en nog geen eettent gevonden,moesten we alweer omdraaien.Teveel rare mensen op straat.Dus heerlijk een paar mueslirepen gegeten :sad: .
Maandags was ik(alweer)vroeg wakker,erg veel herrie in dat stomme hostel,maar...de zon scheen!Snel door naar Caye Caulker.Hier hebben we heerlijk een paar dagen op het strand gehangen.In de bar werd ik zelfs nog herkend door iemand,hij vroeg of ik alweer terug was.
We zaten in een leuke cabin,was alleen erg veel herrie.Werd ´s morgens vroeg wakker van de klusjesman die met veel kabaal een ladder tegen de cabin zette,waardoor alles heen en weer schudde,en ´s nachts om 3 uur werd er opeens een afterparty gehouden.Ook hadden we een enge Duitse buurman,dus na 2 nachten vond ik het wel genoeg en gingen we weer verhuizen.Deze kamer was heerlijk rustig.
Op donderdag,onze laatste dag,moest er natuurlijk gesnorkeld worden.We zaten op de boot bij Steve&Steve,die ik nog kende van de eerste keer Belize.En weer was het geweldig.Onze gids had aas bij zich en daardoor werd hij gevolgd door prachtige blauw/zwarte vissen en een lastige rog.Die moest ie steeds van zich af duwen,prachtig om te zien.Ik kreeg ook aas in m´n hand en daar kwamen de vissen van eten.Werd zelfs nog in m´n vinger gebeten!Een tijdje een grote schildpad gevolgd en veel roggen,koraal,een aal,een octopus en mooie vissen gezien.We waren wel erg vroeg klaar met de 3 stops en vaarden erg sloom terug.Kapitein Steve zat al aan de joints,heb het idee dat we daardoor nog vast kwamen te zitten met de boot :wink: .
Weer terug op de kamer zagen we dat het wel een hele mooie zonsondergang was.Snel met m´n camera naar het strand gelopen en het was ongelooflijk.De mooiste zonsondergang ooit!Wat voelde ik me weer gelukkig na zo´n dag,dat ik dat allemaal kan zien en meemaken.

Vrijdags gingen we door naar San Ignacio in het westen,waar ik nog niet was geweest.Meteen bij aankomst in Belize City begon het te regenen,grrr.Onderweg zijn we gestopt bij The Belize Zoo,een erg mooie en natuurlijke dierentuin.Erg vreemde wezens gezien.We kwamen vrij laat in regenachtig San Ignacio aan,en opeens was ik het beu met de regen.Zat erg te twijfelen of ik nu wel of niet terug zou gaan naar Antigua.Vond het eigenlijk zonde om meteen te gaan en de volgende dag was het zomaar droog.We wilden naar een junglehostel,maar het bleek niet zo makkelijk daar te komen.Na veel gedoe spraken we de eigenaar en toen die begon over een tent en slaapzak huren,had ik het wel gehad,ik ging terug naar huis.Nicole ging met me mee en Jonathan bleef.Meteen afscheid van hem genomen en de bus naar de grens gepakt.In Guatemala kwamen we erg moeilijk weg bij de grens.De shuttles en taxi´s waren vreselijk duur.Eindelijk begon er iemand over een busstation,waar we geen idee van hadden dat dat er was.Daar hadden ze gelukkig normale prijzen.2,5 uur in een propvol busje gezeten naar Santa Elena in het noorden,met een kind half op m´n schoot en kippen voor ons.In Santa Elena snel wat gegeten voor de lange busreis naar Guatemala City begon.Opeens begon de serveerster te zeggen dat ik niet had betaald(dat ik natuurlijk wel had gedaan)en na wat heen en weer gepraat maar gewoon opgestaan en gegaan.Gelukkig geen politie achter me aan gekregen!
We hadden kaartjes voor de bus die zo snel mogelijk vertrok.Economy,lekker goedkoop.Maar we hadden niet door dat dat ook betekende:een oude,aftandse stopbus,weinig beenruimte en een rugleuning die maar 5 cm. naar achter kon.Was ik net een beetje in slaap en dan gingen de lichten weer aan voor de volgende stop.Ook stond het gangpad nogal eens vol of zaten er gezellig mensen op m´m armleuning.Maar groot pluspunt:geen diepvries aircobus,het was lekker warm!Eénmaal op heuvelachtig terrein werd het steeds moeilijker om de bus de heuvels op te krijgen.Regelmatig moest de chauffeur even stoppen of zat de bus vast en de motor maakte steeds raardere geluiden.Op een gegeven moment werd ik weer wakker en stond de hele bus vol met rook!De boel moest even afkoelen,motor werd nagekeken en even later konden we weer verder(pa en ma,jullie komen nog steeds?).Na 11 uur(!!)dit soort ellende kwamen we eindelijk aan in de City en konden we heerlijk in de taxi naar huis.Ach,achteraf zijn zulke dingen altijd wel om te lachen!
Het was leuk weer even te reizen,maar vind het heerlijk weer in m´n eigen appartementje te zijn en in Antigua rond te hangen.Had onderweg echt heimwee gehad,hoe kom ik hier toch ooit weg?!

Foto´s: http://jessicans.mijnalbums.nl

Liefs Jessica

  • 31 Januari 2009 - 07:17

    Anita:

    Heeeeeeeeeey Jessica

    Wat een geweldig verhaal weer jaja ik volg je nog steeds,ik heb ook nog even je foto's bekeken zo mooi lijken wel reclame folders ik zie wel dat je het goed naar je zin hebt daar hier gaat ook alles prima we hebben zondag 1 febr. nieuwjaars borrel bij de super wel laat maar wordt gezellie denk ik.Nou geniet maar weer lekker daar en ik wacht weer op je nieuwe verhalen

    Groetjes Anita

  • 31 Januari 2009 - 11:23

    Patricia:

    Mooi weer om te lezen! Wat kun je gelukkig worden van zonsondergangen hè? Heb ik ook altijd :-) Gelukkig heb ik een mooie zonsondergang in m'n slaapkamer hangen (al is ie dan van Castricum aan Zee...). Nou lieve Jes, fijn dat je weer "thuis" bent.

    Hier gaat alles goed. Het voetballen was afgelast vanochtend. Jamiro en ik zijn met Jochen mee gegaan naar het kick-boxen! Eigenlijk een les van 7 tot 11 jaar, maar het ging hartstikke goed. Hij vond het ook leuk! Er was nog een meisje van 5 jaar voor een proefles, dus ze hebben samen getraind. Erg grappig en ook zwaar moet ik zeggen!

    Hopelijk zine we je snel weer op Skype. Vanavond zijn we thuis, dus zal ik het aanzetten en dan zien we wel of je er bent.

    Doeiiiiiiiiiiiiii
    Liefs van je zus

  • 31 Januari 2009 - 12:23

    Anja Uit Amsterdam:

    Hai Jessica,
    Wat een heerlijke episode weer uit jouw reisverslag. Tja, het zit er natuurlijk dik in dat men toeristen een poot uit willen draaien (dat heb je hier ook in de zomer bij stranden, dus niks nieuws, zou ik zo zeggen. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is..heb jij die € 3,-- betaald of heb je gezegd dat er met jou niet te spotten valt en dat je geoon € 2,-- betaalt, haha. Lijkt me dus iets voor jou. Trouwens, heb je de "bedelaars" ook nog een sigaret gegeven? Enfin, je kent de klappen van de zweep wel, zou ik zo denken. Gossie, wat is die Jonathan naief zeg. Maar ja, jong hè? Ik kan mij voorstellen dat je blijwas weer "thuis" te zijn. Nou lieverd, ik weet zeker dat je Pa en Ma zich niet laten afschrikken om naar je toe te komen. Je zal zéker een geweldige gids voor ze zijn en het is toch heerlijk om elkaar weer te zien, nietwaar?
    Hier in Amsterdam is het lekker. Gerard en ik dansen nog steeds de Argentijnse Tango en ik train 3 keer in de week in de sportzaal, bij mij beneden. Nou meis, dank voor je prachtig reisverslag en ik leef iedere keer mee, zoals ik mij in een boek kan verdiepen.
    Liefs, Anja uit Amsterdam

  • 31 Januari 2009 - 13:25

    Teske:

    He mam!! haha heb je verhaal dus WEL gelezen maar had natuurlijk al bijna alles gehoord! ja ons liefdesnestje was wel romantisch hoor!! Ik heb al gezegt dat Jes zo ongeveer reisleider kan worden, hoevaak zij al wel niet Guatemala en Belize gezien heeft, ach Jes wie weet als het geld op is.....?? haha dan kom ik je wel assisteren!
    Lieverd met Nicole afgesproken morgen lekker te brunchen met zn allen!!! Enne ik hou van je! ondanks dat ik druk ben denk ik wel veel aan je en vind het super gaaf dat je me maandag gaat helpen in de bibliotheek!
    Familie Stevens ik kijk uit naar 28 februari dat wordt feest!!!

    Groetjes en een kus

  • 31 Januari 2009 - 13:27

    Tante B.:

    Hoi Jessica.

    Heb er een paar uur voor uigetrokken om je verhaal te lezen en de de foto`s te bekijken haha.
    Maar ik vind het weer geweldig om te lezen wat je weer allemaal mee gemaakt hebt.(zou dus echt niets voor mij zijn al die avonturen)
    De foto`s zijn ook heel mooi.Heb er echt weer van genoten.
    Ik denk dat je Ma die avonturen ook wel mee wil maken HAHA.
    Kreeg net een sms-je van haar,het gaat daar allemaal goed.
    Ik kan tot eind volgende week niet op skype,m`n computer is helemaal naar de fillesteinen,moeten allemaal nieuwe dingen in,en is misschien pas eind volgende week klaar.
    Maar kan nu wel op msn,met de leen laptop.Dus misschien zie ik daar nog wel op?
    Verder gaat het hier goed.
    Heel veel groetjes van de 2 B`s


  • 31 Januari 2009 - 14:15

    Tantetje:

    Ha die Jessica

    Wat een mooi verhaal. En wat een gedoe met dat openbaar vervoer. Hier is het wel eens wat en klagen we steen en been maar is het stukken beter geregeld dan bij jou. Misschien is het een optie om daar reisleidster te worden. Tot slot heb je nu wel ervaring. Schrijf eens een reisorganisatie aan. Wie weet? Je kunt ook al oefenen als je ouders er zijn. Want die komen echt wel, ondanks de soms enge dingen die je meemaakt.
    Dat snorkelen lijkt me wel voor herhaling vatbaar. Misschien ook iets voor je pa?
    Ik ga nu nog even de foto's bekijken.
    Jessica, meisje het allerbeste en nog een fijne tijd
    Groetjes van ons

    Tantetje

  • 31 Januari 2009 - 14:29

    Maaiken:

    ja, ja, weer Belize...waarom verbaasde me dat niets?? Klinkt wel weer goed, hoewel je verhaal veel bussen, wachttijden en regen bevatte, was het leuk om te lezen. Zo te zien heb je deze snorkeltrip ook nog meer gezien als wij de eerste x in Belize! En ga je dan ook weer met je ouders? Je kunt daar wel een tien-rittenkaart aanschaffen op boot- en busvervoer, haha!!!
    Ook apart reisgezelschap, ze klinken een beetje naief......kan wel op je zenuwen werken na een tijdje. Nou meid, we bellen weer eens! Geniet weer van Antigua!
    Besootje!!!!

  • 03 Februari 2009 - 15:41

    Sorayda:

    hallo jessica wat een verhaal weer je maakt het wel mee erg leuk en
    de foto,s ook wat gaaf een hostel aan het water dat heeft wat vind ik .
    mooi van hout daar houd ik erg van.hier alles prima nog 1 maand en dan ga ik naar mijn andere baan.
    lekker 3 daagjes vrij gehad ben ik met mams naar albert cuijp geweest en met jochen .
    dus Amsterdam afgestruind
    erg leuk en zondeg en maandag ben ik naar brabant geweest.erg relax dus.
    voor de rest weinig te melden alles goed allemaal!!!!!!veel plezier nog en geniet ervan XXX van ons

  • 05 Februari 2009 - 22:21

    Mama.:

    Lieve Jessica.

    Heb je net gesproken en het is nu wel een beetje laat geworden, maar ik wilde toch nog je reisverslag lezen en de foto's bekijken. Nou meid het is weer helemaal geweldig. Maar ik weet niet, nu ik dit allemaal gelezen heb, of ik nog wel naar Guatemala kom!!!! Haha, grapje.Ik ben niet van plan om 10 uur in de bus te gaan zitten hoor? We verheugen ons wel om je weer te zien en daar van alles te bekijken. We wachten het maar af.
    Nu ga ik echt slapen, is een lange dag geweest vandaag.

    Liefs en dikke kus.

  • 07 Februari 2009 - 12:26

    SORAYDA:

    fijn weekend jessica geniet ze !!!!het duurt nu niet lang meer dat je paps en mams komen.leuk hoor!!!!! liefs ik spreek je wel weer is.
    xxx sorayda

  • 08 Februari 2009 - 13:19

    Miepdekort:

    hoi jessica nou je hebt het weer meegemaakt maar wel leuk he al die dingen die je meemaakt nou nog even en dan komen je ouders zal wat worden voor hun als ze dat allemaal zien het is daar een hele andere wereld zullen ze wel leuk vinden denk ik nou meid veel plezier verder gr miep

  • 09 Februari 2009 - 16:52

    Patricia:

    Even belangrijk nieuws hier uit Amsterdam wat jij als voormalig "groentemeisje" misschien wel interessant vindt: de prijs van een kleine, armoedige komkommer is gestegen tot het dramatisch hoogtepunt van € 1,59 per stuk :-( Echt niet normaal. Zo, dat wilde ik even met je delen.

  • 10 Februari 2009 - 16:14

    Marijke En Giel:

    Via deze weg willen wij Christien en Johan vanuit het zonnige Portugal een fijne vakantie toewensen met hun dochter in Guatemala. Maak er een gezellige tijd van. Misschien is het ook nog wel iets voor ons om daar eens heen te gaan.
    Marijke en Giel van Oijen

  • 10 Februari 2009 - 22:12

    Christien:

    Dan ook maar even via de site van Jessica. Marijke en Giel hartstikke bedankt, leuk van jullie om ons op deze manier een fijne tijd te wensen met Jessica in Guatemala. Wij wensen jullie natuurlijk ook nog een fijne vakantie toe in Portugal.

    Groetjes Johan en Christien

  • 12 Februari 2009 - 19:38

    Ome B.:

    Hoi Kaatje

    Hier een reactie van je lievelings Oompje.
    heb net een half uurtje je reis verslag zitten lezen,je hebt weer heel wat mee gemaakt daar.
    Neem je ouders ook maar mee naar Belize,lijkt me heel mooi daar voor hun.
    nog een paar weken en dan zijn ze daar bij jou.
    Hebben vandaag nog een paar fricandelletjes op, en dachen daar bij aan jou HAHA,maar het duurt nog even voor je die krijgt.
    Verder nog een heel mooie tijd daar, en zie je nog wel weer een keer op skype.

    Heel veeel groetjes van ons 2

  • 16 Februari 2009 - 10:29

    Sorayda :

    haalo nog even snel een berichtje we zijn het weekend bij je paps en mams geweest,we waren nog naar Jessy wezen kijken naar het paard rijden ze doet het echt goed !!!leuk om te zien al die kleine moppies hahaha.verder gaat alles goed hier veel plezier nog en ik scrijf je wel weer XXX


  • 16 Februari 2009 - 10:30

    Sorayda :

    we zullen je missen op jamiros feestje!!!!
    misschien ben je dan nog wel even op skype?????

  • 17 Februari 2009 - 14:46

    Sorayda:

    ban aan het zoeken voor het kaartspel flux??????
    klopt de naam wel anders laat het even weten aan je mams dan kan ik verder zoeken want ik check de email haast niet.ik hoor het welgroeten!!!!!!!!!

  • 17 Februari 2009 - 19:56

    Jessica:

    Weer een antwoord op de reacties:
    Anja:m´n medereizigers wisten dat het maar 2 euro was,dus natuurlijk hebben we dat dus betaald.Ga lekker een ander oplichten haha.En ik deel geen sigartten meer uit.Mijn motto is:als je geen sigaretten kunt betalen,moet je maar stoppen.Ja,ik weet het,erg hard van me.
    Over 1,5 week zijn paps en mams al hier,we hebben er allemaal erg veel zin in!
    Maaik:Ik ben bang dat Belize iets te ver is voor de oudjes en ma is ook niet zo´n voorstander van boten.En heb erg gelachen met m´n reisgezelschap,als het goed is zijn we de komende dagen weer met z´n drieen aan het meer.
    Patricia:niet te geleuven,1,59 een komkommer?!Hier zijn ze maar rond de 20 cent haha.
    oom B:hè,frikadellen,wat zijn dat?????
    Sorayda:het spel heet echt Fluxx,als het goed is bij Bart Smit te verkrijgen.Wat leuk dat je voor mij aan het zoeken bent!Natuurlijk probeer ik zaterdag via Skype toch een beetje bij Jamiro´s verjaardag te zijn!

    Xx Jes

  • 24 Februari 2009 - 11:20

    Sorayda:

    haha daar ben ik weer nog enkele daagjes en dan komen je paps en mams echt super leuk voor je!!! dan krijgen we de avonturen van de familie stevens hahhaha ben echt benieuwd hoe ze het allemaal ervaren nou je mams heeft veel spullen voor je meegenomen,leuk dat ik je afgelopen zaterdag nog heb gesproken kon het allemaal niet zo goed verstaan maar we hebben elkaar weer even gezien. geniet ze meid weinig nieuws verder gaat het goed met ons xxxx tot horens

  • 27 Februari 2009 - 21:02

    Tante B.:

    Hoi Jessica

    Wil je even een heel fijne tijd wensen,met je Pa en Ma daar in Antiqua.Geniet er maar lekker van.
    Verder weinig nieuws hier,heb je gister nog op skype gesproken.
    Veel plezier.

    Groetjes van de 2 B`s

  • 01 Maart 2009 - 19:08

    Pa:

    We zijn eindelijk in Guatemala gearriveerd.De reis viel mee.Wat vertraging in Madrid,maar op tijd hier geland.Hadden een zeer groot toestel met 315 personen aan boord.Eten,drinken,film en af en toe dutten.Jessica en een vriendin hadden ons opgehaald op het vliegveld,toen snel door naar het hotel.Jessica´s kamer bekeken,wat gedronken en snel door naar bed.Christien is erg ziek(griep),dus die heeft tot nu toe op bed gelegen.Erg jammer.Vandaag met Jessica ontbeten en ´s middags geluncht,nadat we de ouders van Tessa hadden uitgezwaaid.Dadelijk gaan we naar de eerste processie van dit jaar.
    Ik groet u allen!

  • 02 Maart 2009 - 11:42

    Tantetje:

    Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is.Hopelijk is Christien weer snel beter en kunnen jullie met zijn allen dingen gaan ondernemen.
    Namens ons nog een hele fijne tijd daar en geniet ervan

    Groetjes

    Tantetje

  • 02 Maart 2009 - 18:47

    Patricia:

    Fijn dat jullie bij elkaar zijn! Hopelijk knapt mama snel op en kunnen jullie er een leuke tijd van maken :-)
    Hier gaat alles goed. Jamiro heeft wel erg gehuild toen we de oudjes hadden uitgezwaaid op Schiphol, Gelukkig heeft hij Bennie op te troosten en op te passen...

  • 02 Maart 2009 - 18:48

    Patricia:

    Hé zus, wat vond je van het verhaal over Spike?

  • 02 Maart 2009 - 18:51

    Patricia:

    Berichtje voor papa:
    nieuw record: 232.339 ;-)
    Na 2,5 uur ben ik gestopt. Het duurde me te lang en ik had zere handen...

  • 03 Maart 2009 - 19:27

    Jessica:

    Zus,wat een record,pa kon het niet geloven.Ik heb erg gelachen met het verhaal over Spike,ze(dus geen hij)heeft een ei gelegd!
    Mams is weer wat opgeknapt,alleen nog erg snel moe,dus we doen het even rustig aan.Maar wat geweldig dat ze er zijn.
    Iedereen bedankt voor de kaarten en cadeaus!!!Wat geweldig,m´n hele tafel stond vol.En tante B,ik heb me rot gelachen met je frikadellenkaart!Erg gemeen,maar wel erg leuk.Heb het stukje dat je erop hebt geplakt lekker opgegegeten(nee hoor,is een grapje)!Dus,bedankt,bedankt iedereen!

  • 06 Maart 2009 - 20:16

    B.:

    Hoi Fam.
    Was leuk jullie gister weer even gesproken en gezien te hebben.En zus ben blij dat het weer een stuk beter met je gaat.En Johan hoe gaat het met je schouder? was ik vergeten om aan je te vragen.
    Wij wensen Jullie een heel fijne week,en een goede reis er naar toe (gaat de gids ook mee haha)

    Groetjes van de 2 B.`s

  • 06 Maart 2009 - 20:40

    Mama/>Christien:

    Lieve allemaal. Hier even een berichtje van mij. Het gaat gelukkig weer een stuk beter, het is heel mooi weer, erg warm, 's-avonds fris.
    We hebben al veel gezien, zijn net terug van een koffie plantage en morgen gaan we voor een dag of 5 - 6 weg (Livingstone-Rio Dulce-Coban) dus kunnen we niet internetten, dan weten jullie dat. We hebben het echt gezellig met Jessica, doen ook veel Yahtzee.Het eten is hier spotgoedkoop. Gisteravond zijn we met een project mee geweest naar daklozen, Heb ik vitaminen uit gedeeld. Wat een ellende allemaal. En Betsie met Johan zijn schouder gaat het wel, heeft er nog wel last van maar is uit te houden en wij gaan zonder gids. (haha)
    Lieve Jamiro oma hoopt dat je weer heel snel beter bent en je krijgt een hele dikke kus en knuffel, ook van opa.
    Allemaal heel veel liefs en groetjes van ons uit een warm en mooi Antigua.

    Adios!!!!!

  • 07 Maart 2009 - 12:53

    Riek:

    Hallo Christien en Johan en Jessica
    Ik lees dat jullie het goed na je zin hebben .Dus geniet er lekker van .Hier is het koud ,Dus jullie zitten goed daar ,Zo Christientje ik houw je ook nog in de smissen je komt zomaar niet van me af HaHa ha Maar de groetjes van Jan en Riek houdoewar

  • 08 Maart 2009 - 18:39

    Sorayda:

    lieve allemaal ,
    ben blij dat u weer wat bent opgeknapt,schoonmams, en paps hoop dat het goed gaat met uw schouder,en jessica hoop dat het goed gaat, ben deze week erg druk geweest met mijn nieuwe werk en naar brabant geweest want mijn mams is jarig geweest. veder weinig nieuwtjes . ik kan niet terug smsen ???? dus sorry voor de late reactie veder wens ik jullie supperrrr veel plezier toe heel veel liefs xxx voor allemaal!!!!

  • 08 Maart 2009 - 19:08

    Josje:

    Snoepie ik heb genoten van je verhaal. Geweldig, een beetje alsof je er zelf bij bent. Ik ben benieuwd hoe het met je ouders gaat daarginds. Ik hoop voor ze dat het net zo spannend is als ze het zich hebben voorgesteld. Hier is niets veranderd. Geen enge of leuke dingen, gewoon gewoon. Geef ze een dikke kus en voor jou zelf ook. Liefs
    Josje

  • 08 Maart 2009 - 19:17

    Josje:

    Lieve Christien,
    Sorry dat ik niet eerder mailde, maar ik was maar weer eens ziek geworden. Zeker niet goed weggeweest. Nu gaat het wel weer; ben voor het eerst weer buiten geweest: DE ZON scheen vanmiddag (even).
    Ben trouwens ook niet naar De Stulp geweest vorige week.
    Dag schatje tot later.
    Kuzzie

  • 12 Maart 2009 - 12:22

    Jan En Lenie:

    Hallo Christien ,Johan en Jessia

    Hier te lange laatsten een berichtje van ons Ik heb het nieuws allemaal gelezen te lange leste
    We begrepen er niets meer van Ik heb bijna elke dag gekeken maar we waren alles kwijt van Jessica. Ik heb vandaag het telefoon boek geraad pleegt en naar jullie Jo gebeldt om het adres van jullie Betsie dus die heb ik toen gebeld en heeft mijn computerles gegeven .Want ik kreeg een Jessica Stevens uit America op het scherm. Zodoende reageer ik pas zo laat. Sorry, Wij vinden het fijn dat alles goed gaat met jullie,nu met ons gaat het ook goed Jan is wel naar de huisarts geweest met zijn verkoudheid want dat wilde maar niet beter worden maar nu heeft hij pennecelinne gehad. Het hoesten is bijna helemaal .Dus roetjes aan jullie allen en veel liefs van ons Jan en Lenie

  • 13 Maart 2009 - 15:35

    Patricia:

    Wat er al niet gedaan wordt om deze site te lezen...!

    Ik heb gisteren een sms-je gekregen uit Guatamala. Alles goed goed daar. Ze vinden het een mooi land met veel armoede. Mama is niet meer verkouden en het is elke dag mooi weer. Ze zijn aan het reizen en zitten nu in Lanqun.

    Groetjes Patricia

  • 15 Maart 2009 - 09:28

    Nelly:

    hallo jessica johan en christien.
    het gaat alweer beter met je,gelukkig.je binnenlandse reis is ook leuk heb ik gelezen sms.
    alleen ik begrijp dat je met mijn telf.niks ontvangen hebt.dus probeer het nog wel met een andere.hier alles ok.met mijn mond vol plastic gaat het al wat beter.ha ha.nog een fijne vakantie en groetjes allen. nelly en johan


  • 15 Maart 2009 - 19:13

    Christien En Johan:

    Hallo allemaal, we zijn weer veilig terug in Antigua. We hebben een heel leuke en spannende week achter de rug, maar dat vertellen we allemaal nog wel. Korrie Pulles jij hoeft hier echt niet naar toe te gaan, we hebben verschillende kakkerlakken op de kamer gehad en een hele grote spin, Tarantula. Wil je de groeten doen aan de andere buurtjes?
    Bedankt allemaal voor jullie reacties op de site van Jessica, erg gezellig.

    Liefs van ons 3.

  • 16 Maart 2009 - 07:34

    Sorayda:

    lieve allemaal,
    wij wen sen jullie deze week nog een helE fijne week toe en we horen de verhalen wel weer,geniet ze dikke knuffel van jochen
    en mij!!!xxxx

  • 16 Maart 2009 - 16:57

    Jan En Lenie:

    Christien ,Johan en Jessica

    Hier even een berichtje van ons.We hebben je smsje ontvangen.Vanmorgen heb ik een sms gestuurd toen waren we op weg naar het ziekenhuis Wij vonden het wel leuk dat je met ons meeleefd zover van ons vandaan. Maar met Jan is het goed. De operatie is geslaagd. Maar om er het infuus erin te doen dat ging minder daar heeft hij een hele dikke handaan overgehouden en die is ook nog pijnlijk Morgen moet hij om 10.00 uur weer bij de oogarts zijn en als het goed gaat dan pas weer over zes weken .Ik heb al de berichtjes gelezen maar jullie vermaken jullie best wel, geniet er maar lekker van want volgende week zijn jullie weer thuis en dan geniet je nog van al de ervaringen die jullie hebben opgedaan.En dan genieten wij weer van jullie verhalen .Bedankt nogmaals voor het aan ons denken en tot gauw in drunen.Wij wensen jullie dan ook een hele goede terugreis en voor Jessica nog een heel fijn verblijf in Guatamala veel liefs van ons uit Heesbeen

  • 17 Maart 2009 - 11:31

    Josje:

    Lieve Christien, Johan en Jessica
    Het is ff LENTE hier Ik hoop dat het dat nog is als je straks weer thuis komt. Ben erg benieuwd naar je verhalen. Smsjes krijg ik steeds terug: willen de grenzen niet over schijbaar. Het is hier nog steeds hetzelfde, dus weinig nieuws. Ans zit bijna in háár nieuwe huis: eindelijk. Maar wat een gezeur steeds!! Ilona gaat goed. Voelt zich ook goed gelukkig.Denk aan jullie. Heel veel liefs en tot ziens. xxx

  • 17 Maart 2009 - 22:00

    CHRISTIEN EN JOHAN:

    HALLO ALLEMAAL.

    HIER ALLES GOED. WE HEBBEN HET ERG LEUK EN GEZELLIG. GISTEREN DE VULKAAN PACAYA BEKLOMMEN. KWAMEN ECHT BIJ DE LAVA. WAS ECHT TE GEK. WEL EEN HELE KLIM NAAR 2200 MTR. MAAR WE HEBBEN HET GEHAALD. VANDAAG ZIJN WE NAAR SAN PEDRO, LIGT AAN EEN HEEL GROOT MEER. 3 UUR MET DE AUTO, DAARNA WEER MET BOOTJE 1 UUR OVER HET WATER, WAS WEER HEFTIG. HIER SLAPEN WE VANNACHT NOG EN DAN GAAN WE MORGEN WEER TERUG NAAR ANTIGUA. DONDERDAG RUSTDAG EN VRIJDAGAVOND WEER NAAR HUIS. lENIE FIJN OM TE HOREN DAT DE OPERATIE GOED IS GEGAAN.EN SORAYDA HOET GAAT HET MET JE NIEUWE BAAN? ALLEMAAL DE GROETJES EN LIEFS VAN ONS.
    DOEI HOUDOE.

  • 18 Maart 2009 - 18:09

    Betsie:

    Hoi Fam.

    Ja het begint weer te korten voor jullie daar.
    Maar zo te horen
    (op skype) en te lezen,hebben jullie daar een heel mooie tijd gehad.
    Nog een paar dagen te gaan daar,geniet er nog maar extra van,want voor je het weet ben je weer in ons koude kikker landje.
    alhoewel het weer wel iets beter is,heb vanmiddag nog even buiten gezeten,in de zon uit de wind,was het heerlijk.
    En zus ik heb je serie iedere dag voor je opgenomen (goed he)
    Voor Zaterdag een heel goede reis naar huis,en zie jullie Zondag weer.

    Groetjes van ons de 2 B`s

  • 18 Maart 2009 - 19:25

    Tantetje:

    Hallo allemaal

    Wat zullen jullie een heleboel te vertellen hebben. Zo te lezen hebben jullie enorm veel gezien. Maar jullie hebben dan ook een geweldige reisleidster daar.
    Geniet nog maar lekker en voor zaterdag een goede reis terug.
    En Jessica, voor jou zal het wel weer wennen zijn als je ouders weg zijn.
    Maar ja, daar zul je weer even doorheen moeten. Je kunt nu wel weer je verdere reisplannen gaan bedenken of ben je daar al uit.Dat horen we dan wel weer.

    Groetjes

    Tantetje


  • 21 Maart 2009 - 16:09

    Trees:

    Hai Jes! Je ouders weer naar huis! Hebben jullie het leuk gehad? Hoorde van Tes positieve berichten. Zal wel wennen zijn, nu ze weg zijn! Maar goed je hebt Flappie nog. Hier alles goed! Vanavond gaan we, Yes naar Tina Turner!!! Helemaal te gek! Ik wens je van ons allemaal de groeten uit Brummen.
    Groeten ook daar aan alle bekenden. Dikke kus Trees.
    PS ik heb nog wat foto's waar jij ook op sta, maar heb je e-mail niet.
    Geef even door aan Tes, dan stuur ik ze jou!

  • 23 Maart 2009 - 14:20

    Korrie Pulles:

    he jessica, hier kom ik met mijn eieren na pasen, heb 3 keer per week op de site gekeken en kon niets ontdekken van johan en christien, en de andere buren konden ook niets ontdekken wij snapten er niets van!!Maar vanmorgen, en zondag ook al, hebben we alles in geuren en kleuren gehoord van je ouders was erg gezellig die mooie verhalen te horen! Jessica nog een mooie tijd daar en heel veel groetjes van korrie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 69014

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Maart 2013

Antigua, Guatemala

28 September 2011 - 25 November 2011

Guate

06 December 2007 - 10 Mei 2010

wereldreis

12 December 2013 - 30 November -0001

Nieuw thuisland

Landen bezocht: