Boefje! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu Boefje! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu

Boefje!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Juni 2009 | Guatemala, Antigua

Naast de supermarkt waar ik vaak kom zit een een dierenwinkel,waar al zeker 1,5 maand een vreselijk schattig hondje zat.En al zat ze meestal in de grootste kooi,het bleef erg zielig om te zien.Niks zachts om op te liggen,omringd door vliegen en ze werd met de week rustiger en levenslozer.Een tijdje geleden was ik het opeens beu en wilde d´r uit die ellendige situatie halen.Ik heb er nog een paar weken goed over nagedacht en er met anderen over gepraat.Ik zei tegen Tessa wat ik wilde gaan doen en dat ze vooral "nee,dat is niet zo slim,moet je niet doen" moest zeggen,maar in plaats daarvan riep ze hard "ja,ja,moet je doen!".Dus...heb ik d´r gekocht,m´n Boefje!Ik zou het mezelf niet vergeven als ik hier over een paar maanden nog rondloop en d´r nog steeds in die kooi zou zien.Natuurlijk zijn er zoveel honden in stuaties als de hare,maar voor de meeste rassen die je hier ziet,ben ik allergisch.En het scheelt ook dat ik al meteen de eerste keer dat ik d´r zag,verliefd werd op dat witte pluizenbolletje.
Als ik hier wegga,kan ze misschien naar Tony of ik zoek een ander goed baasje voor d´r,dat zie ik dan wel weer.
Vorige week dinsdag hebben we eerst alle benodigdheden gekocht en hebben d´r daarna uit die ellendige kooi bevrijd.Misschien voor het eerst in de 4,5 maand dat ze oud is,liep ze over straat.Goh,wat was ze bang,ze bleef heel dicht bij me lopen.Vanaf toen is ze eigenlijk niet meer van m´n zijde af te slaan.Tony kan d´r roepen wat ie wil,af en toe loopt ze een meter in z´n richting,maar daarna komt ze weer snel naar mij.Ze ligt altijd ergens aan m´n voeten en zodra ik opsta,schiet d´r koppie omhoog,loopt ze met me mee en ploft weer neer waar ik dan ben.Ik moet dus bij elke stap die ik zet,opletten dat ik niet op d´r ga staan.Ze wordt ook helemaal gek als ik de badkamerdeur achter me dichtdoe,dus zelfs alleen douchen lukt niet meer,ze ligt gezellie in een hoek van de douche.
Ik heb geen aparte slaapkamer,dus ben ik de eerste avonden bezig geweest te proberen dat ze op de bank ging slapen.Maar na 40 minuten steeds weer m´n bed uit,heb ik het maar opgegeven en slaapt ze lekker bij mij op bed.Zodra ik ´s morgens m´n ogen opendoe en naar d´r kijk,komt ze naar me toe gehold en schudt heel d´r achterwerk heen en weer van blijdschap,zo lief.Helaas heeft ze geen staart,dit is zo´n land waar vaak de staarten van honden eraf worden "geknipt",geen flauw idee waarom.Ook iets minder is dat ze elke ochtend rond 6 uur d´r "blaf-10-minuten" heeft,ben ik niet blij mee!

Vorige week stopte het met regenen en werd het weer vreselijk warm.Aangezien Boefje overal met me mee gaat,ze niet gewend was aan al dat lopen en vreselijk veel haar had,bleef ze er af en toe zowat in.Dus is ze vorige week lekker kortgeknipt en helemaal nagekeken door de dierenarts.Nog een vaccinatie gehad en vlooienspul,zodat eindelijk ook de laatste vlooien verdwenen zijn.En na de eerste dagen,waarin ze overal bang voor was,nauwelijks op straat durfde te lopen en steeds tegen me opsprong,omdat ze in d´r tas gedragen wilde worden,heb ik nu een hele andere hond.Ze is nu een echte pup,vreselijk nieuwsgierig en alles moet verkend en gesloopt worden.Ik ben de hele dag "no" aan het roepen.Ik voed d´r in het Spaans op,maar praat natuurlijk ook Nederlands tegen d´r.Leuk,zo´n tweetalige hond!Ze vindt het ook geweldig om zichzelf te zien in de spiegel van m´n kast.Het liefst knalt ze met een flinke aanloop tegen de spiegel aan.En een commentaar dat ze op straat krijgt.Mensen die over straat roepen dat ze zo lief is en zoveel mensen die d´r willen aaien.
Na een week poep en pies ruimen in m´n huis,gaat het nu al stukken beter.Alleen vertikt ze het d´r behoefte op straat te doen.We kunnen uren buiten lopen,maar ze doet helemaal niks,en éénmaal binnen rent ze naar het plat dak en doet alles binnen een minuut.Ook niet helemaal de bedoeling,maar alles beter dan binnen.

Ik had geen toestemming gevraagd aan m´n huisbazin,aangezien ze zelf een valse hond en twee papegaaien heeft,die de hele dag herrie aan het maken zijn.En ook m´n overbuurvrouw(er zijn 4 appartementen in het huis)heeft een hond,waarvoor de huisbazin speciaal een hekje heeft laten maken,zodat het beest uren alleen buiten zit en laat in de avond begint te piepen.Dus al genoeg overlast,ik vertikte het aan d´r te vragen.Maar ja,woensdag stond ze al aan de deur of ze het goed had gezien dat ik een hond had en dat dat niet mocht.Ze kwam met een hoop onzin aan dat de overbuurvrouw(op 2 meter afstand van mijn appartement)wel een hond mocht,omdat zij geen naaste buren heeft(terwijl die hond dus steeds zit tepiepen op de gezamenlijke galerij)en mijn naaste buren zouden wel last hebben van mijn hond.Na wat geslijm vond ze het wel oké,en ik zou gaan praten met m´n buren.De buurman had er geen problemen mee,maar hij zei dat z´n vriendin(een stomme Duitse griet,die nog geen "hallo" kan zeggen)niet tegen honden en hun herrie kan.Terwijl Boefje toen nog geen kik had gegeven!Ik heb gezegd dat als ze er last van hadden,ze maar langs moesten komen,maar heb tot nu toe nog niks gehoord.Ik heb niet zo´n zin in dit gezeur en m´n hypocriete huisbazin en ben al naar wat andere appartementen wezen kijken,maar het was niet veel.Dus zolang ik niks hoor,laat ik het maar zo.Maar diezelfde woensdagavond was het afscheidsetentje van Eva.Ik had Boefje thuis willen laten en dan maar zien hoe dat ging.Na dit gedoe durfde ik dat niet meer,dus ging ze gewoon mee naar het restaurant.Da´s zo lekker makkelijk in Guatemala,ze mag bijna overal mee naar binnen(alleen niet in de supermarkt,da´s dan weer minder handig).We hebben een gezellig etentje gehad en toen was het afscheid nemen van Eva,weer één minder :sad: .
Tot zover deze ode aan Boefje,waar ik een hoop werk mee heb,maar waar het ook erg lachen mee is.Sorry voor dit hele verhaal voor de hondenhaters onder jullie(en misschien ook wel voor de hondenliefhebbers),maar ik moest dit even opschrijven,ben helemaal weg van d´r!


Anderhalve week geleden kwam Tony aanzetten dat we waren uitgenodigd voor een bruiloft de volgende dag.Hoezo al maanden vantevoren een uitnodiging ontvangen,het werkt hier een beetje anders.Ik wilde wel eens zien of er verschil was tussen een bruiloft hier en in Nederland,maar ik had Eva al uitgenodigd om die zaterdag een laatste fluxxavondje(leuk kaartspel)voor d´r vertrek te houden.Maar geen probleem,volgens Tony kon Eva gewoon mee en hij zou ook nog een vriend mee nemen.Wij kwamen als één van de laatsten om 8 uur binnen,het feest was al in volle gang.Eerst kreeg iedereen een glaasje champagne,waarna het bruidspaar alle tafels afging om persoonlijk met iedereen te proosten.Daarna kwam er een schaal met traditionele hapjes op tafel en flesjes rum met blikjes frisdrank,zodat iedereen z´n eigen drankjes kon mixen,lekker makkelijk.Toen werd het licht gedempt en ging de muziek op volle sterkte aan.Ik heb op heel wat nieuwe muziekstijlen gedanst.Rond half 11 liep de zaal half leeg en om 12 uur was het al afgelopen.

Verder moest ik weer aan de slag in de bibliotheek op Tessa´s school,omdat er een nieuw computersysteem was gekomen.Alle boeken,die ik eerder al met Nicole had ingevoerd,moeten opnieuw ingevoerd worden(bedankt hè Tes!).Dit keer moet ik het alleen doen,dus ik ben er voorlopig nog wel mee bezig.En vanmorgen hield het systeem er na 6 ingevoerde boeken mee op,dus dat gaat lekker :roll:.Daarna moeten ook nog de gegevens van alle kinderen ingevoerd worden.
Afgelopen maandag ging ik ook werken op school,natuurlijk met Boefje.Alleen had Tessa het leuke idee bedacht om een sapjesochtend te houden.Er ontbraken wat vrijwilligers,of ik mee wilde helpen.Hm ja,als het moet...Dus daar stond ik aan een lange tafel met een groepje van 10 kinderen.Eerst moest al het fruit geschild en in stukken gesneden worden,dus ik moest in de gaten houden dat niemand z´n hand eraf sneed.Tussendoor moest het nog een soort van Engelse les lijken en moesten de Engelse namen van het fruit geoefend worden.Daarna ging alles de blender in en kon er geproefd worden.Ondertussen moest ik ook nog Boefje in de gaten houden,die d´r riem had gesloopt en los rondliep en gek werd van alle kinderen die d´r met z´n allen tegelijk wilden aaien.Na nog 2 groepen waren we om half 12 klaat,ik was KAPOT.Het was erg leuk,maar laat mij maar lekker rustig in de bieb werken!
Voor meer info over Tessa´s stichting en projecten zie http://tessunlimited.nl .

Ook zijn er nog regelmatig aardbevingen.Vorige week sliep ik pas laat vanwege het bankgedoe met Boefje en de hitte,werd ik opeens wakker gemaakt door Tony.Half 3,jezus zeg,laat me slapen,die aardbeving stopt wel weer.Maar hij bleef duren en Tony wilde het huis uit.Zaten we daar als enigen op de stoep,midden in de nacht.Ik denk dat het wel 20 minuten duurde,deze vond ik toch ook wel eng.Ik hoorde de volgende dag dat het epicentrum in Honduras lag.Ongelooflijk dat wij dat hier nog voelden.
En dan het weerbericht:sinds een paar dagen regent het af en toe weer.En hoe snel dit dan ook weer verveelt,het is gelukkig wel iets minder warm en benauwd.Want een week in deze hitte is wel weer genoeg.

Voor de foto´s van o.a. m´n nieuwe liefde: http://jessicans.mijnalbums.nl

Liefs Jessica.




  • 02 Juni 2009 - 21:16

    Anita:

    Halloooooo Jessica

    Je bent zeker jaloers geworden op onze Hummer omdat je nu ook een hondje hebt haha.Ik wist ook niet dat je je zo kan hechten aan een hond die van ons is nu 10 maanden en we blijven er mee lachen want ze spookt van alles uit maar luisteren gaat steeds beter.Geniet ervan en leuk weer even wat van je te horen.Je moeder was laatst bij me aan de kassa en zei dat je het leuk vind als mensen iets van zich laten horen,dat kan ik me wel voorstellen.

    De groetjes Anita

  • 02 Juni 2009 - 22:56

    Patricia:

    Wij vinden het super voor je!

  • 02 Juni 2009 - 23:27

    Mama:

    Wat snel wéér n nieuw verhaal op je site!!! Super, wat je in 1 week al mee kan maken met zo'n hondje. Ben benieuwd naar de foto's. Heb haar natuurlijk al gezien op skype, maar foto's zijn natuurlijk ook atijd wel leuk. Ik vind het ook fijn voor je dat ze helemaal gek met je is, had niet anders verwacht, haha.
    Tot morgen als de rest er weer op staat.

    Liefs.

  • 03 Juni 2009 - 11:05

    Maaiken:

    Ohh, ik ben heel erg benieuwd!!!!!
    Ik zou waarschijnlijk wel de reactie hebben gegeven: "is dat nou wel zo verstandig?" haha!!!!
    Tot over een paar weken!! XXX

  • 03 Juni 2009 - 11:58

    Anja Uit Amsterdam:

    Lieve Jessica,
    Wat GEWELDIG dat je boefje hebt. Wat lief van je dat je haar gered hebt van misschien wel een leven zonder liefde. Kan je geen "bench" kopen om haar zindelijk te maken? Ook hondjes moeten opgevoed worden om er later plezier van te hebben. Hoewel je dat nu ook hebt, zo lees ik. Ik ben blij te lezen dat je voor haar "door 't vuur" gaat. Ben erg benieuwd naar de foto's hoor. Blijft ze klein, zodat je haar makkelijk mee kan nemen? Logisch dat ze erg aan je hangt. Uiteindelijk voelt ze wel dat je haar liefde geeft. Onderschat honden niet, hoe klein ze ook zijn. Ik vind het in één woord GEWELDIG!!!!
    Misschien kan je haar wel steeds mee nemen op je reizen??? Ik hoop niet dat je haar achter laat, dat zou ze zeker verschrikkelijk vinden. Een hond hecht zich heel erg aan haar baasje, hoor. Misschien heeft ze wel een héél slecht verleden met verschrikkelijke ervaringen (ook al is ze nog zo jong). Heb je haar aan een tuigje of loopt ze los? Als ze los loopt pas dan maar goed op dat ze niet gestolen wordt! In ieder geval, ik ben zóóóó blij dit bericht van je te lezen. In dat soort landen zijn ze niet echt lief voor dieren en ze begrijpen dieren helemaal niet. Toen ik in Italie was zag ik dat ze daar ook slecht voor de honden waren. De hele dag buiten en heel kort aan de ketting. Ze hebben totaal geen ruimte om te lopen en krijgen nooit een blijk van liefde. Dat deed me heel erg veel pijn. Ik hoop dat Boefje nog héééél lang (en eigenlijk voor altijd, tot aan haar dood) bij je kan blijven.
    Liefs, Anja uit Amsterdam

  • 03 Juni 2009 - 14:13

    Miep:

    hoi jessica wat leuk dat je een hond je hebt wat is het voor een ras weer een goede daad verricht haha maar dan heeft hij het ten minste goed want dat is ook zielig in een kooi heel de dag heeft hij ten minste weer een baasje nu gr verder miep en adrie.

  • 03 Juni 2009 - 15:38

    Tante B.:

    Ben erg benieuwd naar de foto`s.En m`n vragen zijn ook meteen beantwoord.Heel veel plezier met je Boefje,en Tony natuurlijk.

    Groetjes van de 2 B`s

  • 03 Juni 2009 - 16:10

    Mama:

    De rest van het verhaal weer gelezen, dat was echt een onverwacht feest, zo zie je maar dat het niet echt weken van te voren nodig is om mensen uit te nodigen, haha. Heb de foto's gezien van Tessa die staan op haar nieuwe site (geweldig Tessa je nieuwe website)van de sapjes ochtend. Dan doe je maar wat langer voor het invoeren van de boeken. Je bent wel goed bezig, ben trots op je. Nu de foto's nog!!!!

    Liefs en dikke kus ook voor Tony natuurlijk.

  • 03 Juni 2009 - 17:15

    Jessica:

    Anita,natuurlijk was ik jaloers op jullie Hummer(wat een naam trouwens!).Leuk weer iets van je te horen.Is m´n kaart onderhand aangekomen bij de Super?
    Maaik,dus met jou hier had ik d´r nu misschien niet gehad.Ik denk dat je ook wel weg van d´r zal zijn!
    Anja,als het goed is groeit ze nog iets,maar ze blijft wel klein.Lekker makkelijk,ik kan d´r zo in een tas zetten en hup de bus in.Hoe het precies met d´r zal gaan als ik hier weg ga,weet ik nog niet.Er mee reizen wordt wel heel moeilijk.
    Ze heeft de eerste dagen een paar keer in m´n straatje losgelopen,omdat ze toch dichtbij me bleef,maar nu is het met riem,omdat ze alles moet besnuffelen,in d´r bek pakt,achter duiven aangaat en naar mensen rent.Heb ik met riem toch iets meer controle.
    Miep,op d´r kaartje staat bij ras "French",wat dat dan ook mag zijn,maar ik vind d´r erg op m´n andere hond lijken(die ik 10 jaar geleden had),een Maltezer Leeuwtje.Dus weet het niet precies.
    Mams,ben blij dat je trots op me bent.Alleen klote dat we net zaten te Skypen en opeens ben je weer verdwenen.Dan ga ik m´n broertje en virendin maar eens proberen te bellen!

  • 03 Juni 2009 - 19:37

    Tantetje:

    Wat een mooi verhaal. Ik heb net eerst maar even naar de foto's gekeken. En een lief klein pluizebolletje dat Boefje. Ook de foto's op T.E.S.S. Unlimited gezien. Ook daar uit blijkt maar weer dat je goed bezig bent daar. En ook wij zijn trots op je.
    Wat gezellig ook voor je dat je nu een hondje hebt. Hopelijk gaat de buurt niet moeilijk doen.
    Wel een apart bruiloftsfeest zeg. Ook weer heel anders dan hier.
    En die kathedraal, is dat niet iets voor oompje om die te restaureren. Misschien als het daar niet zo warm is.
    Nou meid, veel succes met Boefje en met al je andere projecten en tot de volgende keer

    Groetjes

    tantetje

  • 03 Juni 2009 - 19:39

    Tantetje:

    PS Jessica
    We hebben je kaart nog steeds niet ontvangen
    Zal wel ergens zijn blijven hangen

  • 03 Juni 2009 - 21:07

    Mama:

    Hier ben ik weer, alle goede dingen in 3-en. De foto's zijn echt helemaal geweldig, boefje is echt n dotje en lijkt inderdaad op Tara. Gelukkig hebben we toch weer verbinding gekregen op skype en weer gezellig bij gepraat. Nou Jessica ik heb weer eens n keer gewonnen met bowlen. Je krijgt de groeten van Rian en met kleinkind gaat het geweldig goed.Tot de volgende keer maar weer.

    Liefs.

  • 07 Juni 2009 - 06:56

    Trees:

    Leuk Jes je verhaal!
    Knuf voor boefje.
    Groetjes van ons allemaal uit Brummen.
    Dikke kus Trees.

  • 09 Juni 2009 - 16:53

    Sorayda :

    lieve jessica wat lief je boefje echt super dat je hem hebt bevrijd uit zijn kooi.en leuk dat je weer je ervaringen hebt opgeschreven!!!wat goed dat je 10 kinderen hebt begeleid super tof dat je zo veel goede dingen doet!!!!dat mag gezegd worden toch?hier gaat het ok wel wat ziekjes verkouden en een beetje koorts maar het gaat wel kan werken dus dan is het goed ! heb het erg naar mijn zin op het werk.we kletsen wel verder als we elkaar bellen vrijdad avond zijn we in drunen dus misschien kunnen we via skype bellen hoop ik???? zou zeggen geniet ze ook samen met je boefje en vriend natuurlijk kusjes van ons doe voorzichtig liefs!!!!!

  • 22 Juni 2009 - 09:43

    Anita:

    Halloooo Jessica

    Heb nog geen kaart gezien op het werk maar moet zo gaan werken zal kijken en zo gauw die kaart aankomt zal ik wel weer even iets laten horen.Lief hondje hoor en een echt Boefje zeker.

    Groetjes Anita

  • 27 Juni 2009 - 16:54

    Tante B.:

    Hoi Jessica

    Jij ook gefeliciteerd met je mammie.Ik dacht zal er maar weer `n keer iets opzetten,is weer even geleden.het is hier vandaag echt warm bijna 30 gr.Hoe is met je vriendin is er al weer?Wel leuk voor je,heb je weer wat andere klets.
    Hier verder alles goed en weinig nieuws.Morgen gaan we samen naar Middelburg.Dus kunnen we het vanavond niet te laat maken,morgen weer vroeg op.
    Heel veel groetjes van ons.

    De 2 B`s

  • 01 Juli 2009 - 11:33

    Jose Van Der Flier:

    hallo Jessica,
    de hartelijke groeten uit een warm Drunen.

  • 14 Juli 2009 - 09:46

    Sorayda:

    lieve jessica het is weer een tijd geleden!!
    hoe gaat het ? hier prima ben zo benieuwd naar mijn neefje of nichtje 21 juli is miranda uitgerekend!!!
    ze is hoog zwanger en haar voeten lijken wel als van die bejaarde mensen zo opgezwollen!!ja komt goed even geduld nog.even wat anders,
    is je vest ok?
    hoop het wel!het was super leuk geweest in duitsland !echt gave partijen ook veel bloed!!verder nu steeds wel aan het werk jochen ook veel zijn er op vakantie dus dan weet je het wel.het weekend ben ik bij je ouders misschien tijd om weer is te skypen.geniet ze nog met je dagelijkse bezigheden veel liefs xxxxx van ons 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 69018

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Maart 2013

Antigua, Guatemala

28 September 2011 - 25 November 2011

Guate

06 December 2007 - 10 Mei 2010

wereldreis

12 December 2013 - 30 November -0001

Nieuw thuisland

Landen bezocht: