Verhuisd - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu Verhuisd - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu

Verhuisd

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

16 Juli 2009 | Guatemala, Antigua

De eerste weken na het laatste verhaal heb ik niet zoveel gedaan.De basisschool in Santa Catarina,waar ik nog veel werk in de bieb te doen had,was een week dicht vanwege vakantie.En omdat er blijkbaar meer gevallen van de Mexicaanse griep waren,moesten alle scholen een week langer gesloten blijven.Uiteindelijk kwamen er nog 2 dagen bij,dus was de school 2,5 week dicht.M´n student Nederlands had geen tijd meer voor les,dus had ik eigenlijk alleen nog maar het daklozenproject.Simone,de vriendin van de oprichtster van Por Eso(het daklozenproject,zie http://poreso.org)was vanuit Peru een week naar Antigua gekomen om te kijken hoe alles ging.Dat was wel makkelijk,konden we alles vragen wat nog niet duidelijk was.Ook naar de prachtige begraafplaats van Antigua geweest waar,als er een dakloze overlijdt,we het lichaam moeten gaan identificeren(maar dat laten we mooi iemand anders doen,brr).
Het regenseizoen was nu echt begonnen en het werd stukken frisser.Heel fijn als je net met hond de deur uit wilt gaan en het begint te plenzen,af en toe de hele dag door.

Ik had weer wat problemen gehad met m´n buren vanwege Boefje.Ze is nu éénmaal een hond en ze blaft weleens(meestal pas als de hond van m´n huisbazin begint,maar toch).Ook kan ze niet goed tegen alleen thuis blijven en de enkele keren dat dat gebeurt,begint ze even te piepen en te janken.De buren gingen dan meteen klagen bij de huisbazin.Ik was dat gezeur zat en besloot nu echt op zoek te gaan naar een ander appartement.En aangezien Maaiken een week later weer terug naar Antigua kwam en wel wilde samenwonen,moest ik op zoek naar iets voor z´n tweeën plus hond.Ik heb heel wat afgebeld en heel wat appartementen bekeken en uiteindelijk een vrij groot huis gevonden.Compleet met bovenverdieping,2 badkamers boven en nog een wc beneden,vrij uniek voor hier.Deze huisbazin had geen problemen met Boefje.
De basisschool was ook weer open,dus kon ik weer aan de slag in de bieb.Alleen bleek een groep meiden een hoop boeken te hebben gebracht en ze dachten blijkbaar dat ze die wel in konden gaan delen.Ze hadden alles door elkaar gegooid en heel mijn volgorde van boeken invoeren was verdwenen.Wat baalde ik zeg,dit was heel wat extra werk.

Eind juni ging ik met Tessa en Gerson naar het vliegveld om Maaiken op te halen.Wat grappig om elkaar weer hier te zien(ze was tot november vorig jaar hier).Ze had allerlei lekkers,tijdschriften en nieuwe kleding voor me bij,met dank aan moeders en schoonzus.Het was weer smullen met 6(!)Bonbonblocs.Een week eerder had ik ook al een pakket gehad uit Nederland van de ouders van Tessa.Had Jolien,een vriendin van Tessa die een paar weken hier is geweest,meegenomen.Was een erg leuke verrassing.
Maaiken kon meteen in ons nieuwe huis.Ik zou wat later verhuizen,de huur van mijn appartement liep nog 1,5 week door.
´s Zondags met z´n allen naar een Mayamiddag geweest.Niemand wist wat ie zich daarbij voor moest stellen.Het bleek achter het huis van één van de vrouwen op de zandgrond te zijn.Alles hing en stond vol met traditionele spulletjes voor de verkoop.We hadden er weinig vertrouwen in dat dit iets zou worden,was wel erg toeristisch,maar het werd toch een leuke middag.Een groep Mayavrouwen liet een dans en van alles over hun gebruiken zien,zoals hoe ze met manden op hun hoofd liepen.Dit mochten wij ook proberen,maar dat viel zwaar tegen.Ook probeerden ze ons wat Kaqchikel,een Mayataal,te leren,maar dat was helemaal niet te doen,wat een moeilijke uitspraak.Gerson en Tessa werden als bruidspaar aangekleed en kregen een traditionele bruiloft.Na een maaltijd werden we in de pick-up weer teruggebracht naar Antigua.

Een paar dagen later ging ik al verhuizen naar het nieuwe huis.Maaiken vond het niet zo gezellig alleen in dat grote huis.Maar het viel even een beetje tegen.Boefje,die natuurlijk bij mij op de kamer slaapt,begon ´s nachts bij elk vreemd geluidje te blaffen en ik werd ook door van alles wakker(heel fijn,elke ochtend luid gelui van de kerkklokken :sad: ).Ook was het natuurlijk wennen aan het samenwonen.Na een paar dagen brak het slaapgebrek me op en ging ik maar weer een nachtje in m´n appartement slapen.Hier nog slecht geslapen,maar na een rustig dagje kon ik er weer tegen.We zijn nu met z´n drieën helemaal gewend en het is hartstikke gezellig.We fluxxen,yahtzeeën en lachen me wat af,ik slaap weer goed(hoor niks meer van de kerkklokken)en ik zit nu wat centraler,scheelt weer wat met al het lopen.Ik was bang dat Boefje helemaal van slag zou zijn en d´r behoefte in huis zou gaan doen(want in het andere huis rende ze altijd naar het plat dak),maar al vanaf dag 1 gaat ze bij de deur zitten als ze naar buiten wil.Alleen één groot nadeel van dit huis:het is er vreselijk koud!Sinds 2 weken regent het weer stukken minder en is het veel warmer,maar het is altijd koud beneden.En af en toe zit er ´s nachts een kat binnen(we hebben een open stukje in het huis,waardoor die kat op de één of andere manier binnenkomt),die aan Boefje´s eten zit.
Onze huisbazin had het de eerste dagen erg druk met ons,met beddegoed dat ontbrak,lampen die het niet deden,een stoel die uit elkaar viel terwijl Maaiken er gewoon rustig op zat,kleden voor het nieuwe bankstel,zodat dat niet meteen smerig werd gemaakt door Boefje,maar na een week waren we wel uitgezeurd.

Vorige week wilde Maaik de basisschool en bieb eens zien.Ze vond het werk in de bieb ook leuk,dus gelukkig is ze me nu aan het helpen.We hebben een nieuw systeem bedacht,meer categorieën om de boeken in onder te verdelen en per categorie krijgt elk boek een andere kleur op de kaft.Dit zoekt Maaik allemaal uit en ik voer alles in de computer in.We gaan bijna elke ochtend naar de bieb en het begint al lekker op te schieten,maar er zijn nog meer nieuwe boeken gebracht,dus we hebben nog wel een paar weken werk.

Elke maandag zitten we ´s avonds een uurtje op een vaste plek waar de daklozen ons kunnen opzoeken voor een praatje of als ze iets nodig hebben.Vorige week kwam er iemand naar ons toe dat er iemand was overleden.Wij naar El Refugio,waar wat mensen een piepklein kamertje huren of buiten onder het afdak op een stuk karton slapen.De overledene huurde hier ook een kamertje met haar man.Pas 28 jaar en overleden aan de complicaties van een operatie.D´r man had al van alles geregeld voor de begrafenis,dat moet hier erg snel want gewoonlijk is de begrafenis al de volgende dag en soms zelfs op dezelfde dag.Maar hij had een andere begrafenisondernemer als degene waar Por Eso een prijsafspraak mee heeft.Het was veel duurder als wat normaal door de stichting wordt betaald,dus of wij met de begrafenisondernemer wilden praten.Al met al een heel gedoe,zelfs nog met de oprichtster van Por Eso in Peru gebeld of we het goed hadden aangepakt.Eindelijk kwamen we om 9 uur uitgehongerd thuis.
De volgende ochtend hadden we al om half 8 afgesproken in het park met de begrafenisondernemer om ons gedeelte van de begrafenis te betalen.Het leek net een drugsdeal,snel wat geld in z´n handen geduwd,terwijl de politie achter de auto stond.´s Middags moesten we terug naar El Refugio en daar stond de kist temidden van heel veel bloemen en kaarsen.Heel apart en mooi om te zien,tussen de overige rotzooi,zwervers en alcoholisten.We hoorden dat de begrafenis pas de volgende dag om half 2 was.Dus woensdags iets eerder gestopt in de bieb,snel naar m´n oude appartement om nog een beetje schoon te maken en de sleutels in te leveren voordat we naar de begrafenis gingen.Ik had vantevoren aan de huisbazin gevraagd of ze er zou zijn en ja,ze was de hele dag thuis.Maar toen ik klaar was en naar d´r ging vragen,bleek ze weg te zijn en ik moest later maar terugkomen.Zucht,heel fijn.Toen snel door naar El Refugio,bleek iedereen al weg te zijn.De begrafenis was opeens verzet naar 1 uur.Zucht,ook heel fijn.Er was nog wel een begrafenisondernemer,hij hield een tuk-tuk voor ons aan die ons naar de begraafplaats van Antigua bracht.En dat terwijl ze in een andere plaats begraven zou worden.Ook was er geen mis aan de gang,maar waren ze het gat in de muur waarin de kist lag al aan het dichtmetselen.Opperste verwarring dus :? .Komt de man aan wie wij betaald hadden naar ons toe,dat hij me had gebeld over de veranderde tijd(niks van waar),er was geen mis omdat alle pastoors een bespreking hadden(erg apart)en dat haar man nog wat moest betalen(klopte niks van).Toen werden heel wat mensen erg kwaad,inclusief de man van de overledene,en die vent maakte dat ie wegkwam.Wat een oplichterij,weer erg typisch Guatemala.We waren zo wel snel klaar,dus kon ik weer terug naar m´n appartement om m´n sleutels in te leveren.En terwijl ik 2 dagen aan het poetsen ben geweest toen ik m´n appartement inging,omdat het zo vies was,nu controleerde de huisbazin de gekste dingen.Ze opende alle laden en deurtjes,het net gewassen en opgevouwen beddegoed werd uit elkaar gehaald en ze rook er zelfs aan.Na een grondige inspectie wilde ze maar 1800 quetzal van de 2000 quetzal(200 euro)borg teruggeven,omdat de gordijnen vies waren.Toen ik zei dat ik ze dan nog wel zou laten wassen(kost echt geen 200 quetzal),hield ze nog maar 50 quetzal in.Ik kwam er goed vanaf,met het door Boefje kapot gekauwde kleed op de bank,het gele plafond door het roken en de vieze gordijnen.Opeens zei de huisbazin met tranen in d´r ogen dat ze verdrietig was dat ik wegging...Af en toe(nou ja,nogal eens)zijn het zulke vreemde mensen hier.

Afgelopen vrijdag was een stuk van de markt afgezet en zou er gedanst worden vanwege de verjaardag van de marktheilige ofzoiets(ze verzinnen hier altijd wel iets als reden voor een feestje).Er speelde een geweldige band en er kwam een hele groep mensen op met prachtige maskers en kostuums.Het dansen duurde wel een uur,was erg mooi.En daarna weer door naar de basisschool waar niemand was,omdat er hier alleen ´s morgens les wordt gegeven.Heerlijk,zonder gillende kinderen die steeds Boefje proberen te aaien en vast te pakken,ze had het hele schoolplein voor zich alleen.
Zaterdag moest ik echt hoognodig eens naar de tandarts.Dat was al bijna een jaar geleden en m´n tanden zagen er niet meer uit door de rookaanslag.Ik probeerde al een aantal weken om te gaan,maar er wordt hier niet op afspraak gewerkt.En ik had niet zo´n zin om in de wachtkamer achter 8-10 mensen aan te sluiten.Maar nu zaten er maar 5 mensen,dus dat moest wel te doen zijn(dacht ik).Twee uur later(!)was ik eindelijk aan de beurt en het was het wachten meer dan waard,m´n tanden zijn al in geen jaren meer zo schoon geweest.
´s Avonds ging ik eindelijk weer eens uit,was erg lang geleden.Maar toen we bij de bar kwamen waar we naar binnen wilden,stond alles vol met politie.De straten waren afgezet met politiewagens,bleek er een grootscheepse controle gaande te zijn,de politie ging met vreselijk veel man de bars af.En ook de straat stond vol,je moest vlak langs de mannen met machinegeweren lopen.Altijd gezellie,zo´n avondje uit...
Afgelopen zondag hadden we het daklozenvoetbal georganiseerd,op het parkeerterrein naast de vuilnisbelt,want voetbalvelden met gras heb ik in Antigua nog niet gezien.Er waren in het begin weinig daklozen te zien,maar toen we de voetbalshirtjes gingen uitdelen,kwamen ze overal vandaan en was het bijna vechten.Van het voetballen heb ik weinig gezien,want ik moest op Boefje letten die door allerlei kinderen alle kanten op gesleurd werd.Ik zag wel de scheidsreschter,die tussen het fluiten door even aan z´n lijmfles zat te snuiven :? .Na de wedstrijd hadden we eten geregeld bij iemand van de markt.Hij was zomaar op tijd(vrij uniek voor een Guatemalteek)en had pannen vol met eten voor 55 personen bij zich dat door 3 vrouwen werd opgeschept.En dat voor 10 quetzal(1 euro)per persoon,het was geweldig.Hierna werd nog een hoop kleding uitgedeeld en dat was het einde van de leuke middag.

Maandagavond weer eens een afscheid gehad,dit keer van Isolde.Hadden we vorige week nog d´r verjaardag gevierd,compleet met piñata(zie foto´s op http://jessicans.mijnalbum.nl ),dinsdag is ze weer naar Nederland vertrokken.Erg jammer,ze is volgens mij de grootste malloot(positief bedoeld!)die ik ooit heb ontmoet.
Vanmiddag,tussen het verhaal schrijven door,naar Alotenango geweest,een dorp schitterend gelegen aan de vulkanen Acatenango en Fuego.Er werd een nieuwe school geopend,die gebouwd is met o.a. hulp van Los Niños,een vrijwilligersproject waar Maaiken voor gewerkt heeft.Dus zij wilde graag de nieuwe school zien en ik had wel zin om mee te gaan.Het was alleen al de moeite waard door de Fuego te zien,die flink actief was en waar regelmatig de rookpluimen uit kwamen.Dit zien we ook weleens vanuit Antigua,maar we waren nu een stuk dichterbij,geweldig om te zien!O ja,de school was ook erg mooi geworden.

Ook de rest van de week zit ik al zowat volgepland,dus sorry voor m´n late reactie op mails,heb op het moment niet zoveel tijd.
Voor degenen die me een kaartje willen sturen(wat ik altijd heel erg leuk vind!),m´n nieuwe adres is 1a avenida sur 19,Antigua,Guatemala.Dit kan nog maar een week of 2,want eind augustus gaat Maaiken weer en dan ga ik ook dit huis uit.En af en toe doet de postduif er wel een maand over.
Voor iedereen die binnenkort op vakantie gaat:een hele fijne vakantie!!

Liefs Jessica

  • 15 Juli 2009 - 21:09

    Trees:

    Ha die Jes!
    Leuk weer een verhaal van jou!
    Ben benieuwd naar de rest van je story!
    Groeten aan Maaiken!
    En o, ik verheug me helemaal op de komst van Tessa en Gerson!
    Jammer dat je er niet bij kan zijn dit jaar in Italie!
    Groeten van ons allemaal hier uit Brummen.
    Dikke kus Trees.

  • 15 Juli 2009 - 21:13

    Anja Uit Amsterdam:

    Lieve Jessica,
    Wat een gedoe met die vakantietijd en daarna zeg. 't Is hier ook vakantietijd en dat geeft de instanties alleen maar het excuus om de boel op de lange baan te schuiven, haha (grrr**).
    Wat geweldig dat je een groot appartement hebt gevonden! Twee badkamers plus nog een (extra?) wc?? Gelukkig dat die huisbazin geen problemen heeft met Boefje. Je laat hem niet in de steek voor zo'n raar mens, die alleen maar aan zichzelf denkt. Maar ja, háár hond blaft natuurlijk in 't Spaans, dus dat is andere koek (!?!).
    Nou lieverd, ben benieuwd naar je volgende episode. Kan je het verhaal niet eerst op kladblok schrijven en dat iedere keer opslaan en later kopiëren en plakken op het internet? 't Is maar een idee hoor.
    Meis, hou je taai!!!
    Liefs, Anja uit Amsterdam.

  • 16 Juli 2009 - 00:34

    Teske:

    Wordt vervolgd......

  • 16 Juli 2009 - 12:32

    Mama:

    Lieve Jessica.

    Wat een verhaal alweer, leuk om te lezen waarom je het thuisfront een beetje verwaarloosd hebt, haha.
    Maar dat kan gebeuren. Fijn dat Maaiken en jij zo'n plezier hebben en dat jullie ook samen de bieb van de school in orde brengen.Ben ook benieuwd naar de rest van het verhaal, is echt weer heel wat. Ook leuk dat het goed gaat met boefje, zet je er ook een foto van haar op dan kan ik zien of ze gegroeid is????? Ook heel veel groetjes aan Maaiken, Tessa en Gerson.Hoop je snel te zien op skype.

    Liefs.

  • 16 Juli 2009 - 16:33

    Tante B.:

    Hoi J.

    Hehe eindelijk horen we weer iets van je,en op skype zien we je ook al niet meer,begon me eigen al ongerust te maken.
    Maar gelukkig gaat alles goed met je en met Boefje,en ben je daar ook goed bezig zo te lezen,geen wonder dat je geen tijd meer voor ons hebt haha.
    Ben benieuwd naar de foto`s van je nieuwe huis,ga zo kijken of er al iets op staat.
    Ik ga je ook weer snel een kaartje sturen,heb er ook alweer een voor je mee gebracht.
    Ga zo door met alle goede dingen die je daar doet,en een fijne tijd met je vriendin,(maar denk ook `n keer aan ons)
    Heel veel groetjes van ons

    De 2 B`s

  • 16 Juli 2009 - 21:28

    Mama:

    Wat een mooie foto's weer.
    Boefje ziet er goed uit en is best wel gegroeid.
    De foto's van die dansgroep zijn ook heel mooi, wel heel apart die kleding.
    De maya-vrouwtjes zien er ook mooi uit ook Tessa en Gerson helemaal geweldig.
    En jullie huis, je kamer, slaapkamer en douche zijn ook helemaal te gek, maak je nog n keer een foto van de buitenkant dan weet ik misschien wel of ik dat huis gezien heb toen ik in Antigua was!!!

    Liefs en dikke kus.

  • 16 Juli 2009 - 21:48

    Miep:

    hoi jessica je hebt weer jeuke dingen mee ge maakt maar ook mindere nou je maakt het daar wel dat hoor ik wel leuk dat je een hond hebtje houd je eigen wel bezig lees ik met de school en de daklozen wel fijn voor die mensen dar er zich mensen om hen bekommeren anders hebben ze niets denk ik en met die school ben je ook druk maar dan heb je wel iets ye doen nou veel plezier en ook inn je nieuwe huis gr miep en adrie

  • 17 Juli 2009 - 13:28

    Tantetje:

    Ha die Jessica

    Wat een mooie foto's toch weer. Vooral die dansgroepen. Heel indrukwekkend. En wat ben je toch weer goed bezig daar. Met de daklozen en de bibliotheek. Vooral met die daklozen, dat lijkt me best wel zwaar. En vooral als er iemand komt te overlijden.
    Dat zijn de minder mooie dingen in zo'n mooi land.
    Je appartementje ziet er leuk uit. En ook Boefje heeft het daar weer goed naar zijn zin. Hij ziet er goed uit trouwens.
    Nou meisje, nog veel succes met al je projecten daar en tot de volgende keer
    Groetjes van oompje en mij

    Tantetje

  • 17 Juli 2009 - 14:25

    Dees:

    Heey...leuk weer iets van je te lezen.Wat een scheet die boefie van je... ik heb net geboekt Jess..ik kom 11 november..ben je er dan nog? 11 januari ga ik weer weg... Isolde komt toch weer terug? ik mail je eerdaags wel weer...heb ook je fotos van je huis gezien en zo..leuk...nou doeeoeoi offe ..houdoe... tot snel.
    dikke kus van Tia Dees

  • 19 Juli 2009 - 18:11

    Trees:

    Zie ik Tia dees ook al op de site!!!Hai Deesje alles goed?
    Leuk verhaal Jes!
    En wat een dropje van een hondje heb je, nou ja een wit dropje dan!!!
    Ik zag de fotoos van Tes en Gerson hun verhuizing, is dat een hobby van jullie verhuizen???? Nou ik ga liever met vakantie! Jippie a.s zondag is het zover! Nu eerst nog wachten dat Tessa en Gerson donderdag aankomen.
    Wel spannend allemaal.
    Jes, zorg goed voor jezelf.
    Trees, mam van Tes.

  • 19 Juli 2009 - 20:27

    Patricia:

    Ha zus,

    Leuk weer een verhaal te lezen! Werd weer eens tijd. Ik ga zo nog even naar de foto's kijken.
    Wij zijn net terug vanaf ons vakantieadres. Het was weer heerlijk op de camping:-) Vorig jaar was zo leuk dat ik een beetje huiverig was of het dit jaar niet tegen zou vallen, maar dat was echt niet het geval. Morgen moet ik alweer werken. Balen, want het was zo lekker! Eigenlijk zouden we vanmiddag terug komen zodat ik wasjes kon draaien en op kon ruimen, maar de schuimparty van afgelopen woensdag was verzet naar vanavond en daar wilde Jamiro natuurlijk heel erg graag naar toe;-) Dan maar wat later naar huis en morgen na m'n werk verder wassen en opruimen. Verder hoef ik in huis niks te doen, want Jochen en vooral Sorayda hebben alles weer tip top verzorgd:-)
    Hopelijk tot snel op Skype en de groetjes daar.

    Dikke kus

  • 30 Juli 2009 - 13:55

    Patricia:

    Jammer dat ik je gemist heb zondag. Wij waren weer naar de camping gegaan. Weer een heerlijk weekend gehad en waren veel te laat thuis. Maarja, het is vakantie en dan moet het kunnen hè? Ik hoorde dat je Jochen en Sorayda wel gesproken hebt en dat alles goed is.
    Op je site is het komkommertijd. Weinig reacties, dus er zullen vast veel mensen op vakantie zijn. Al 11 dagen geen enkele reactie :-( Dus bij deze een oproep om te reageren!

    Liefs Patricia

  • 02 Augustus 2009 - 13:40

    Mama:

    Lieve Jessica.

    Sluit me maar bij Patricia aan en ga ook nog maar wat op je site zetten.
    We hebben een heerlijke vakantie gehad in Oostenrijk en prachtig mooi weer!!! Hebben de B's weer veel laten zien. Ze hadden toch nog enkele dingen niet gezien.
    Dat was helemaal leuk natuurlijk. Zijn ook super hoog geweest met de auto, op 2750 mtr, in de sneeuw.
    We hebben vannacht ook weer lekker geslapen in ons eigen bedje. Het is vandaag rot weer, veel regen en maar 18 gr. Dus niet zo geweldig als je veel was hebt. Maar ja, dat weet je nou eenmaal, hier is het of heel warm of secht weer.
    Dus de was maar naar boven!
    Gaat het daar allemaal goed??? En met boefje???
    Doe je ook de groeten aan Maaiken???

    Liefs en dikke kus.

  • 06 Augustus 2009 - 09:13

    Sorayda:

    jessica ik ben tante geworden dinsdag!het is een meisje en ze heet jayda
    het is met allebei prima ze zijn al thuis en het gaat goed!!!ze weegt 8 pond ze lijkt erg o dave ook van die volle lippen ze is puntgaaf ben zo trots!!!!!!dikke kus ga er zo naartoe maar eerst jou op de hoogte brengen tot schrijfs

  • 09 Augustus 2009 - 19:24

    Sorayda:

    lieve jessica alles gaat erg goed hoor met jayda.
    hier ook alleen druk met de vakantietijd wij beginnen nu met de uitverkoop in de winkel dus dat wordt druk druk op zich wel weer fijn. jochen heeft het ook erg druk 12 uurs diensten het weekend!!maar dacht zet even een berichtje,hoop binnekort je weer eens te spreken beunos diaz xx sorayda en van je broer

  • 10 Augustus 2009 - 22:28

    Jessica:

    Sorayda,gefeliciteerd met je nichtje.Hè,hè,dat werd wel tijd,jullie hebben er lang op moeten wachten!
    Het is inderdaad komkommertijd,dus zet er zelf maar een reactie op.Zal binnenkort weer een nieuw verhaal plaatsen,komen de reacties misschien weer los!

  • 11 Augustus 2009 - 16:34

    Tante B.:

    Heb helemaal geen nieuws meer te vertellen,heb je gister nog op skype gehad,en al het nieuws verteld.
    Heb wel erg moeten lachen,de tranen liepen over m`n wangen.
    Kon er zelfs niet meer van slapen (haha)

    Groetjes en tot de volgende keer

    De 2 B`s

  • 12 Augustus 2009 - 22:10

    Mama:

    Lieve Jessica.

    Heb ook niet zo veel nieuws te melden omdat wij dus met ta B op skype zaten en ook ik heb tranen gelachen. Wat is die ta B toch een grapjas, hè!!!
    Vandaag slecht weer geweest, veel regen. Morgen geeft hij beter weer aan. Afwachten maar weer. Verder gaat alles goed hier.

    Liefs en dikke kus.

  • 16 Augustus 2009 - 19:15

    Jessica:

    Die tante B is zeker een grapjas!Was erg onder de indruk van die mooie foto van jullie...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 68999

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Maart 2013

Antigua, Guatemala

28 September 2011 - 25 November 2011

Guate

06 December 2007 - 10 Mei 2010

wereldreis

12 December 2013 - 30 November -0001

Nieuw thuisland

Landen bezocht: