M´n derde wereldwonder! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu M´n derde wereldwonder! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Jessica Stevens - WaarBenJij.nu

M´n derde wereldwonder!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 Oktober 2009 | Brazilië, Curitiba

De laatste 2 weken in Nederland vlogen voorbij.Ben een weekend weg geweest,eerst naar Tessa in Brummen.We hebben de hele zondag in een boot gevaren rondom Giethoorn(daar was het toch?)met d´r familie en vrienden.Daarna nog een nachtje geslapen bij Isolde in Zutphen.Ook had ik afgesproken met Nicole en Eva en zijn we lekker uit eten geweest in Den Bosch.Verder nog gezellig een middag gemidgetgolfd met de familie en daarna heerlijk gegourmet.Wat heb ik toch genoten van dat heerlijke eten in Nederland!Nog een weekend naar Maaiken en Danielle in Nijmegen geweest en toen had ik weer heel wat mensen uit Antigua gezien.Jamiro was beloofd dat we zouden gaan eten bij m´n favouriete restaurant in Den Bosch.Voor het eten hebben we nog een rondvaart gemaakt over de Binendieze.Daarna alweer het laatste kaartavondje en ´s avonds laat kwamen Tessa en Gerson,want die gingen de volgende dag mee naar de Efteling.Was ook weer een erg leuke dag.De volgende dag naar familie van Loon,om naar Jessy´s paardrijden te gaan kijken en met z´n allen gegeten.Was erg leuk met die 3 kletstantes,en wat waren ze toch groot geworden!Woensdag kwamen er nog wat mensen langs om hallo en/of alweer gedag te zeggen.Tussen al deze bezigheden door had ik het nog druk met inkopen doen,weer wat nieuwe muziek op m´n mp3 zetten en een nieuw fototoestel zoeken.M´n oude hing met een elastiekje aan elkaar,dus het werd tijd voor een nieuwe.Het heeft me heel wat tijd gekost om de juiste te vinden en alle bijbehorende assecoires te bestellen,maar het lukte uiteindelijk allemaal net op tijd.En toen was het alweer donderdag en moest ik m´n backpack weer gaan inpakken.Dat heeft me nog heel wat zweetdruppels gekost,want natuurlijk paste het niet allemaal erin.Ondertussen liep pa te stressen dat we toch echt op tijd weg moesten,zodat we niet in de spits kwamen.Uiteindelijk,na nog wat kleding eruit gegooid te hebben,ging m´n backpack net dicht en moest ik afscheid nemen van zus.Och,wat hebben we het toch gezellig gehad!Iedere keer onder het eten kregen ma,Patricia en ik de slappe lach en zaten pa en Jamiro ons aan te kijken of we gek geworden waren.En die Jamiro,wat een wijsneus,maar af en toe toch ook nog zo´n klein manneke.Steeds kwam ie naast me zitten op de schommelbank als ik buiten zat te roken.Dat vond ie maar wat interessant(slecht voorteken).´s Avonds moest ik mee naar boven om als "gezinnetje" met hem en Patricia in oma´s en opa´s grote bed te gaan liggen.Dan kregen we hele verhalen te horen over dat ie later piloot wil worden,want dan kan ie iedereen naar Guatemala vliegen om mij te bezoeken.En dan zou hij aan z´n baas vragen of z´n mama mee mag in het "pilotenkamertje" :biggrin: .
Het was erg gezellig en druk met z´n vijven in huis(we hadden zowat een schema om om de beurt op internet te kunnen...)en ik heb genoten van die 3 weken!!

Donderdagmiddag en -avond nog bij Jochen en Sorayda geweest en daar blijven slapen,want om 6 uur vrijdagochtend moest ik al op Schiphol zijn.Pa,ma,Jochen en Sorayda gingen mee om me uit te zwaaien.Maar eindelijk aan de beurt bij de inchechbalie,bleek ik nog helemaal niet weg te kunnen!Een erg sjachrijnige medewerkster vertelde me dat ik een ticket Brazilie uit moest hebben.Ik vertelde dat ik over land naar Argentinie wilde,maar dat maakte niet uit.Als ik niet nú een ticket ging boeken,mocht ik niet het vliegtuig in.Dus op naar de ticketbalie,naar de volgende sjachrijnige medewerkster(het zal wel te vroeg voor ze zijn geweest),die niet erg mee wilde werken.Nee,ze kon niet het goedkoopste ticket uitzoeken,ik moest een plaats en datum geven en dan zou ze kijken wat de prijs was.Of ik moest m´n ticket omzetten en zelf thuis iets gaan boeken.Uiteindelijk maar iets geroepen,dat ticket kostte 200 euro,dus maar snel geboekt.Toen was ik nog precies op tijd om in te checken en moest ik snel afscheid nemen van iedereen,even gezellig samen een bakske drinken zat er niet meer in.
M´n vlucht verliep rustig met een buurvrouw die alleen Portugees sprak(de taal in Brazilie).In Brazilie aangekomen,was het erg lang wachten op m´n backpack...die niet kwam.Er stonden nog best wel wat mensen te wachten,bleek onze bagage al bij de douane te liggen,erg raar.Hier weer in de rij aangesloten en éénmaal aan de beurt moest ik m´n backpack openmaken.Gelukkig hoefde niet alles eruit(had ik er nooit meer ingekregen)en mocht ik al snel door lopen.
Via het hostel dat ik had geboekt,zou iemand me op komen halen.Maar de vlucht was al wat vertraagd,toen nog alle vertraging vanwege m´n backpack,ik was bang dat er niemand meer zou staan.Wat een opluchting toen ik een man zag staan met m´n naam op een bordje.Ook hij bleek geen woord Engels te spreken,zoals de meesten hier,erg frustrerend.Maar wat een taxirit!Voor me zag ik Rio de Janeiro met al z´n lichten liggen.Het verkeer was hartstikke gestoord,iedereen(inclusief mijn taxi)reed veel te hard,schoot van links naar rechts en van alle smog die er hing,kreeg ik een acute astma-aanval.Ik was blij toen ik eindelijk bij m´n hostel was,ook al was het ook hier erg druk(bleek alleen maar het weekend te zijn,daarna stukken rustiger).Ik zat op een klein zespersoons kamertje,met stapelbedden van 3 hoog,dat had ik nog niet eerder gezien.

De eerste paar dagen rustig aan gedaan,ik moest even bijkomen van de drukke weken in Nederland.Veel gelezen,met de mensen in m´n hostel gebabbeld en de buurt een beetje verkend.Daarna was ik er klaar voor om de highlights van Rio te bekijken.Eerst naar de belangrijkste geweest,m´n derde wereldwonder:Cristo Redentor.Het standbeeld van Christus,dat in 1931 na 8 jaar bouwen af was,38 meter hoog en 29 meter breed.Aangezien het beeld op 700 meter hoogte is,had je een geweldig uitzicht over heel Rio,mits het niet zo bewolkt was geweest.De ene kant zat helemaal in de wolken,aan de andere kant dreef de bewolking gelukkig regelmatig weg,zodat er genoeg te zien was.Het was erg mooi,maar een wereldwonder vond ik wel iets teveel eer,heb wel mooiere dingen gezien.Nog naar Maracanã,het gigantische voetbalstadion,geweest en naar sambódromo,waar met carnaval de optochten worden gehouden.Was maar 400 meter straat met aan weerskanten tribunes.Een van buiten erg lelijke kathedraal gezien,die van binnen prachtige glas-in-lood ramen bleek te hebben.Ook naar nog een ander uitzichtpunt geweest: Pão de Açúcar(Sugar Loaf).Via een kabelbaan met een grote gondel kwam je op de eerste heuvel op ruim 200 meter hoogte.Hier moest je overstappen op de kabelbaan naar de tweede heuvel(Sugar Loaf)op bijna 400 meter hoogte.Was op de eerste heuvel alles nog goed te zien,op Sugar Loaf was het weer erg bewolkt.Maar de wolken dreven steeds snel voorbij en zo had ik een prachtig uitzicht over Rio met zonsondergang.
Nog een middag over de boulevard geslenterd langs de beroemde stranden van Copacabana en Ipanema(was iets minder in de motregen)en door de stad gelopen.Vond het erg opvallend dat er vooral kledingwinkels en banken zijn,geen souvenierswinkel te bekennen.Ook ben ik een halve dag bezig geweest om m´n verdere route een beetje uit te stippelen.Dat was nog heel wat werk,met constant m´n reisgids van Zuid Amerika van voor naar achteren doorbladeren om te kijken wat het handigste was en op internet kijken óf en wanneer er goedkope vluchten gingen.Ik was er al vrij snel uit dat ik aan 2 maanden reizen wel genoeg heb,dus ik vlieg 7 december van Buenos Aires,Argentinie naar....Guatemala(ja,wat een verrassing hè,heb nu al heimwee).Maar eerst ga ik naar de Iguazú watervallen,eerst aan de Braziliaanse kant,daarna aan de Argentijnse kant(liggen precies op de grens).Hierna naar Paraguay,vanwaar ik 21 oktober naar Santa Cruz,Bolivia vlieg(scheelt me een minstens 30 uur durende busrit).Hier wil ik wat steden bekijken en de zoutvlaktes in het zuiden en daar steek ik de grens over naar Chili.Dan zal ik nog een week of 5 hebben om naar Buenos Aires te komen voor m´n vlucht naar Guate(leuk hè,zo´n aardrijkskundelesje?).Dus ik zal het ticket wat ik op Schiphol moest boeken,niet gaan gebruiken.Was zomaar erg trots op mezelf dat ik deze planning heb rondgekregen,nu maar zien wat er van uit komt haha.

Na bijna een week in Rio werd het tijd om verder te gaan.Ik had al een busticket geboekt naar Curitiba,zuidelijker in Brazilie.Aangezien ik pas om half 8 ´s avonds de bus had,wilde ik overdag nog wat gaan bekijken.Maar helaas,het goot de hele dag,dus weinig gedaan.Het was de hele week erg bewolkt geweest,op één stranddag na(35 graden!),maar wel steeds erg benauwd en warm.Ik vond Rio,op de highlights na,verder niet echt een mooie stad.Veel lelijke,oude flats,sfeerloos,vreselijk veel verkeer en veel te druk(wat wil je met 8 miljoen inwoners).Het was ook allemaal zo´n gedoe om uit te zoeken hoe je ergens met de metro of bus kon komen.Ik blijf dan toch een plattelandsmeisje hè :wink: .
Ik had al om half 7 een taxi naar het busstation.Maar het was één en al file en de taxi moest nog een tijdje stoppen vanwege rook die onder de motorkap vandaan kwam,zodoende was ik er pas iets voor achten.Ik hoopte dat ik dan nog de bus van 8 uur kon halen,maar ik had geluk,de bus van half 8 stond er nog en uiteindelijk vertrokken we pas om half 9.Tijdens de ruim 13 uur durende rit had ik vrij veel gedut en geslapen,dus de tijd ging snel voorbij.Om 10 uur ´s morgens kwam ik aan in Curitiba,ook een grote stad met ruim 1 miljoen inwoners,maar veel rustiger en gemoedelijker dan Rio.Hiervandaan gaat een blijkbaar erg mooie treinrit,dus na een hotel te hebben gevonden,ging ik op zoek naar de toeristeninformatie.Helaas bleek deze verhuisd te zijn en ook hier spreekt niemand Engels,dus maar een internetcafé ingedoken.Via internet een treinkaartje gereserveerd voor zondag en ´s avonds nog wat door het centrum rondgelopen.Erg gezellig met een braderie,maar wel vreselijk koud.Had de hele dag nog niks op,dus wat gegeten op de braderie en een hamburger bij de Mac gehaald.Maar iets was niet goed,want ik werd zaterdag al vroeg wakker,hartstikke ziek,zwak en misselijk.Ben die dag dikke vrienden geworden met m´n wc...En dan voel je je vrij ellendig,helemaal alleen op een hotelkamer.Gelukkig belde de hotelmanager ´s middags naar m´n kamer,omdat ie had verwacht dat ik ´s morgens zou uitchecken.Ik in het Spaans uitgelegd dat ik ziek was en te zwak om alle trappen vanaf de 3e verdieping naar beneden te lopen,of ie alsjeblieft wat water wilde brengen.Hij in het Portugees een heel verhaal afsteken,maar gelukkig had ie me begrepen en stond ie al een minuut later helemaal bezorgd met een flesje water voor de deur.
Meteen liep m´n planning dus al in de soep.Ik had zaterdag nog wat van de stad willen bekijken,zondag met de trein mee en daarna nog een paar dagen naar een eiland.Ik sla het eiland nu maar over,het is toch niet zo´n best weer.

Gisterenmiddag voelde ik me wat beter en het was prachtig weer,dus door de stad met veel mooie parkjes en prachtig gerestaureerde gebouwen geslenterd.Het was erg druk,maar geen toerist te bekennen,voelde me echt supertoerist als ik m´n fototoestel tevoorschijn haalde.Wilde eindelijk wel weer eens iets eten,maar het bleek dat op zondag alles dicht was.Kwam niet verder dan een soort van hotdog,was niet echt fijn op m´n lege maag.
Vanmorgen heeft het constant gegoten,maar eindelijk werd het wat minder en kon ik de deur uit,op zoek naar eten en het treinstation.Dat viel allebei niet mee.Alles was gesloten,ik vond al wel na een half uur lopen het busstation.Geinformeerd naar de bustijden morgenavond naar Foz do Iguaçu(de watervallen),bij iemand die zomaar een klein beetje Engels sprak(viel bijna op m´n knieen van danbaarheid).Hij wees me ook de weg naar het treinstation en zei iets met 3(was dan weer wel in Portugees),dus ik dacht 3 blokken.Ik maar lopen,en lopen,en lopen,ik liep langs de spoorrails,maar geen treinstation te zien.Nog een keer gevraagd(tren,train,trem?),maar ik werd weer eens niet begrepen.Uiteindelijk maar omgedraaid en toen ik weer vlakbij het busstation was,zag ik opeens iets wat het weleens kon zijn.Fijn,de man bedoelde dus niet 3 blokken,maar waarschijnlijk iets van 3 seconden.Maar toen was ik er nog niet,want hoewel het bordje met de openingstijden toch echt aangaf dat het open moest zijn,was alles gesloten.Zucht...En ik wilde zo graag informatie over de treintijd,want hij gaat maar 1 keer per dag en ik wil toch echt morgen in die trein zitten.Na nog wat rondvragen,kwam ik eindelijk terecht bij een informatiekiosk,met warempel weer iemand die wat Engels sprak.Zij legde me uit dat het een nationale feestdag was,vandaar dat alles gesloten was.Ik kreeg wat folders van de trein en van de "hop on hop off" bus,die ze zelfs hier hebben en die langs alle bezienswaardigheden gaat,maar daar was het nu al te laat voor.Ik kreeg ook te horen dat de botanische tuin maar een kwartiertje lopen was,dus dan daar maar naar toe.Was weer dezelfde weg die ik al helemaal had gelopen op zoek naar het treinstation :cry: .Ikke dus weer aan het lopen(met nog steeds niet meer gegeten als een paar droge crackertjes),kwam in één of andere achterbuurt terecht,langs de vuilnisbelt en heel wat zwervers,nog een keer de weg gevraagd en na een half uur was ik er al...Het was een mooi park,heerlijk een paar uur geweest.Wat me weer erg opviel,is dat ik nog nooit in een stad ben geweest met zoveel lelijke mensen(en dan heb ik het niet eens over de baby´s,die zijn helemaal erg)met zo´n vreselijke kleding-en schoenensmaak.Was erg grappig om dat allemaal langs te zien komen.

Al met al zal ik dus in Brazilie niet zoveel zien,maar ik vind het gewoon niet zo´n fijn land om alleen in rond te reizen.Ik denk dat het vooral aan de taalbarrière ligt,want hoewel er best wel wat woorden in het Spaans en Portugees hetzelfde zijn,wordt het hier heel anders uitgesproken.Als ik langzaam Spaans praat,begrijpen degenen die er moeite voor willen doen me wel,maar dan gaan ze in rap Portugees terug praten en dan begrijp ik er natuurlijk niks van.Dus "even" het treinstation zoeken heeft me zo´n 2 uur gekost,word ik erg suf van.En ik kom niet zo ver met m´n 2 Portugese woorden "obrigada"(bedankt)en,erg grappig,"oi"(hoi).Nu hoop ik maar dat het morgen gaat lukken met die trein en dat het alle moeite waard zal zijn.En dan morgenavond weer een busritje van een uur of 12,maar dan ben ik woensdag bij de watervallen.
Eens zien wat hier van uit gaat komen!

Foto´s: http://jessicans.mijnalbums.nl

Liefs Jessica


  • 12 Oktober 2009 - 23:04

    Mama:

    Lieve Jessica.

    Het eerste stuk gelezen van je nieuwe verhaal. Wat hebben we het toch gezellig gehad, hè?? Die 3 weken zijn om gevlogen.
    Maar je verhaal naar en in Brazilie, daar ben ik wel benieuwd naar. De foto's zijn wel hartstikke mooi, jammer dat het zo bewolkt was. Nu ga ik slapen en lees morgen de rest wel.

    Truste.

  • 13 Oktober 2009 - 08:38

    Tantetje:

    Ha die Jessica

    Wat een verhaal toch weer en prachtige foto's. En wat je al weer allemaal gezien hebt daar. Ben wel benieuwd ook naar die watervallen. Maar dat lezen we wel weer in je volgende verhaal. Je bent inderdaad nog heel wat van plan daar. En als het allemaal volgens planning verloopt zul je veel mooie dingen gaan zien in Zuid-Amerika.
    En misschien is tegen die tijd je heimwee wel over. Je weet maar nooit.
    We wensen je nog een hele fijne tijd toe en geniet ervan

    Groetjes


  • 13 Oktober 2009 - 12:14

    Patricia:

    Hé zus,

    Leuk verhaal weer. Ik vind het erg zielig dat je in je uppie zo ziek bent geweest. Balen. Helemaal na alle drukte hier in huize Stevens was dat wel een hele grote verandering. Gelukkig dat het weer beter gaat.

    Je nieuwe camera maakt mooie foto's. Alleen wat de raadselfoto is... geen idee! Was het de verpakking van je hotdog?

    Op naar de watervallen! Doe voorzichtig ;-)

    Liefs Patricia

  • 13 Oktober 2009 - 19:29

    Mama:

    Lieve Jessica.

    Tjongejonge weer een heel verhaal geworden. Was best weer spannend allemaal. Je hebt het weer mooi opgeschreven. Maar dat die mensen daar zo lelijk zijn daar had ik geen idee van.
    Dacht dat het daar best wel knappe mensen waren!!!
    Was wel fijn dat ik je gisteravond nog even gesproken heb via skype.
    Hoop voor je dat het nu weer beter gaat en dat je een goede reis hebt naar de watervallen. Tot snel weer.

    Liefs en dikke kus.

  • 13 Oktober 2009 - 20:18

    Tante B.:

    Is weer een mooi verhaal.
    En je hebt al weer het nodige mee gemaakt.Is ook niet leuk als je dan ook nog eens ziek wordt,dan voel je zeker ook wel eenzaam.Hopelijk gaat het nu weer beter met je.
    Je nieuwe foto toestel maakt erg mooie foto`s.
    Wij hebben de vakantie er ook weer opzitten,we hebben het heerlijk gehad met prachtig weer,iedere dag tussen de 30 en 35 graden.en voor de eerste keer dat we daar waren GEEN REGEN.
    Nu hebben we de kachel weer aan,(koud hier)
    Veel plezier op je verdere reis,en pas goed op jezelf.

    Groetjes van de 2 B`s

  • 14 Oktober 2009 - 10:02

    Anja Uit Amsterdam:

    Lieve Jessica,
    Wat een verhaal zeg. En wat een verschil met Nederland en zéker in Brazilië. Dat zal wel een enorme overgang voor je geweest zijn. Jammer dat je niet nog even in Argentinië kon blijven, (de bakermat van de Argentijnse Tango, de dans waar ik me nu mee bezig houd en die ik nu uitoefen). Raar trouwens dat ze op Schiphol zo onvriendelijk zijn en je een duurdere ticket in je maag hebben gesplitst. Ben ontzettend benieuwd naar je volgend verhaal. Ik volg je op de voet, meis (maar ik hoef dan niet uren te lopen, haha). Lieverd, ik heb gelezen dat mama je laatste foto's heeft kunnen bekijken, maar ik zie alleen maar een paar foto's vanaf het begin van je eerste reis. Ook als ik op "fotoboek" klik. Hoe kan dat nou???
    Liefs, Anja uit Amsterdam

  • 14 Oktober 2009 - 12:38

    Jessica:

    Anja,Anja,Anja toch.De jaren beginnen wel te te tellen hè :smile: ?Ik ben nog helemaal niet in Argentinie geweest.Daar ga ik over een paar dagen heen,maar dan blijf ik maar voor een paar dagen.Maar de laatste weken van m´n rondreizen ben ik ook weer in Argentinie,omdat ik via Chili naar Argentinie ga en vanaf Buenos Aires(jeweetwel,de hoofdstad van Argentinie)begin december naar Guatemala vlieg.En ik heb dus al ruim een jaar een aparte fotowebsite en dit adres staat altijd onderaan m´n verhaal.Maar speciaal voor jou nog een keer: jessicans.mijnalbums.nl .Ik hoop dat het zo weer allemaal duidelijk is haha.
    Zus,de raadselfoto is een crèpe met in het midden een stokje met gesmolten kaas.Was erg apart,maar wel lekker.
    Ben net aangekomen in Foz do Aguaçu,eerst maar eens bijkomen van de lange busreis en morgen op naar de watervallen!

  • 14 Oktober 2009 - 19:50

    Papa:

    Ik heb je verhaal gelezen. Het was mooi en je hebt weer veel moeten regelen. Erg knap van je. Hier is het op het ogenblik goed weer. Ik ben vanmiddag wisten lopen met Ad omdat het zonnetje nog heerlijk scheen. Verders hoop ik dat de andere landen mooier zijn en je beter bevallen dan Brazilië. Veel reisplezier!

    P.s. het is gelukkig ietsjes rustiger geworden aan de tafel tijdens het eten. Hahaha.

    Succes meid :-)

  • 14 Oktober 2009 - 19:51

    Patricia:

    Jaja, lekker rstig aan tafel... Best wel, tot papa zelf de fles ketjab uit z'n handen liet vallen op z'n bord...

  • 14 Oktober 2009 - 19:52

    Jamiro:

    Ben ik blij dat opa het zelf deed en niet ik!

  • 16 Oktober 2009 - 12:12

    Tante B.:

    Natuurlijk heb ik gewonnen,je had toch niet anders verwacht haha.
    Je Ma had de eerste keer gewonnen,en ik het totale

  • 16 Oktober 2009 - 14:31

    Janneke:

    Hey Jessica, wat een verhaal weer. Wilde nog even kwijt dat het jammer is dat ik je niet meer bij Maaiken in Nijmegen gezien heb. Hoop dat alles goed met je gaat. Leuk om te lezen dat je weer naar Guata gaat ;)! Veel plezier met alles, besos Janneke

  • 18 Oktober 2009 - 11:18

    Maaik:

    Hey meid, eindelijk heb ik tijd om eens rustig je hele verhaal te lezen! Ik lees veel regen, ziek zwak misselijk en weinig enthousiasme over Brasil, vreemd dat je nu meemaakt dat je met én goed Spaans én goed Engels toch onthand bent...Op naar de watervallen en dan snel Argentinie maar in. Veel liefs vanuit Nijmegen en dikke kus!

  • 18 Oktober 2009 - 11:19

    Maaiken:

    Hey, en bevalt je nieuwe fototoestel goed?
    xxx

  • 18 Oktober 2009 - 11:31

    Maaik:

    .....en net de foto's bekeken, maar dat Jezus-beeld ziet er inderdaad niet heeeeel spectaculair uit, hoewel het wel mooi boven de stad uit torent!!

  • 18 Oktober 2009 - 18:33

    TREES:

    Hai Jes,
    Net terug uit Amsterdam.
    Tessa en Gerson zijn weer op weg naar Guatemala. Het afscheid viel zwaar, snik, snik.
    Het is akelig stil hier en we missen ze enorm.
    Goede reis voor jou en geef je ogen en oren de kost. Groeten en dikke kus uit Brummen.

  • 18 Oktober 2009 - 21:55

    Mama:

    Lieve Jessica.

    Fijn, om net je mail te lezen, dat je goed aangekomen bent in Argentinie en dat je het daar meteen al leuker vindt.
    Hoop dat je daar n fijne tijd hebt!!!
    En Trees ik snap echt wel dat het afscheid zwaar was van Tessa en Gerson. Het zal inderdaad wel heel erg wennen zijn zonder hun. Maar over 2 maanden zien jullie elkaar weer, toch???
    Heel veel groetjes van ons uit het Brabantse land.

    Jessica dikke kus!!!

  • 19 Oktober 2009 - 19:44

    Miep:

    hoi jessica ik lees dat je het al weer mee hebt gemaakt het een en ander meid wat heb jijeen lef maar zo zie je nog eens iets mooi s van de wereld ik wens je een hele fijne tijd en tot horens en heel veel plezier gr miep en adrie

  • 22 Oktober 2009 - 07:27

    Patricia:

    Hoi Trees, ik leef met je mee. Zal niet meevallen, maar ik lees dat jullie er over een paar maandjes naar toe gaan, dus dat is een leuk vooruitzicht :-)

    Nou Jes, fijn dat je het in Argentinië beter naar je zin hebt. Roel heeft een filmpje van de watervallen bij mama op de computer gezet en dat zag er al fantastisch uit! Wel een handig filmpje trouwens, met de landennamen erbij.
    Geniet er weer van en hopelijk tot snel op Skype. Kan mama beneden en ik boven met je praten... Hahahaha.

    Doeiiiiii
    Liefs Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 69000

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Maart 2013

Antigua, Guatemala

28 September 2011 - 25 November 2011

Guate

06 December 2007 - 10 Mei 2010

wereldreis

12 December 2013 - 30 November -0001

Nieuw thuisland

Landen bezocht: